Zulte-Waregem is kopje te klein na 3-0 verlies in finale tegen Anderlecht RSCA Women
Anderlecht heeft gisteren met duidelijke overmacht de 12de beker uit de clubgeschiedenis gepakt in de finale tegen Zulte-Waregem. De RSCA Women namen al vroeg in de wedstrijd de controle in handen en gaven die nooit meer af. IJzerman (2x) en Vanzeir zorgden voor de doelpunten. Zo geen sprookjeseinde voor Zulte Waregem en een eerste triomf, wel een duidelijk verschil tussen beide ploegen. Anderlecht begon als favoriet het beste aan de wedstrijd en kwam vroeg op voorsprong, toen Nikki IJzerman (9.) een hoekschop van kortbij kon binnenkoppen. Zulte Waregem kon niet tegenprikken en op het halfuur verdubbelde Luna Vanzeir (34.) de score, opnieuw met een kopbal op een hoge voorzet. In de tweede helft consolideerde RSCA de voorsprong. Zulte Waregem liet enkele wenkende kansen op de aansluitingstreffer liggen. IJzerman (88.) legde in het slot, weer na een rake kopbal op corner, de eindstand vast op 3-0. Een al bij al logische eindstand.