Home > West-Vlaamse ambassadeurs bundelen krachten in reclamecampagne

West-Vlaamse ambassadeurs bundelen krachten in reclamecampagne

Geschreven op 8 april 2023 om 08:42 door Mario De Wilde

Bavik Super Pils en Dominique Persoone bundelen de krachten in een niet zo gewone reclamecampagne. Dat deze twee West-Vlaamse ambassadeurs elkaar vonden hoeft niet te verwonderen. De overeenkomsten en gedeelde waarden liggen voor de hand. De campagne heeft als doel de bekendheid van Bavik Super Pils bij de Vlaming te vergroten door de kwaliteit en eigenzinnigheid in de verf zetten. De campagne start op paasmaandag en loopt tot midden juni. Binnen de campagne spelen de radiospots een centrale rol.
Samenwerking tussen twee ambassadeurs van West-Vlaanderen
Dominique Persoone werd in 2021 nog officieel benoemd tot West-Vlaams ambassadeur van het jaar. Dat Bavik Super Pils tot ver over de landsgrenzen heen ook ambassadeur is van West-Vlaanderen door zijn kwalitatieve pils, is wat minder geweten. Neem nu bijvoorbeeld USA. Daar is Bavik Super Pils echt een hype en op die manier ook ambassadeur voor de provincie en het land. We laten dan ook liever een Amerikaanse bareigenaar aan het woord:
“Our customers’ support and enthusiasm have made Bavik Super Pils a true LA phenomenon, and now you see it popping up all over US, even in Las Vegas. It’s just a premium pilsner and we absolutely love it. The brewery owner even visited us to understand why so much Bavik Super Pils is enjoyed here in the greater LA-area and how the pilsner is championing the city of Bavikhove, West-Flanders and Belgium in general.”
– Jeremy Allen, Beverage Director van MiniBar Hollywood, Los Angeles.
Vakmanschap en premium kwaliteit door geen gewone manier van werken
Zowel Persoone als Bavik Super Pils maken wereldwijd mee het imago van West-Vlaanderen. Maar er is natuurlijk meer wat hen bindt. Zo is Persoone dit jaar de chocolatier van het jaar van Gault Millau. Zo is Bavik Super Pils de Beste Pils van België volgens de World Beer Awards.
In beide gevallen komt de erkenning vanwege de premium kwaliteit van de producten. En dat kan natuurlijk enkel omdat beiden “kraks” in hun vak zijn. Zowel voor Persoone als Bavik Super Pils geldt bovendien dat deze kwaliteit en erkenning hen toegeschreven wordt door hun ongewone manier van werken. Beiden volgen hun eigen weg naar premium kwaliteit en smaak: zonder compromissen en zonder zich te verantwoorden of aan te passen omdat dat nu eenmaal de beste smaak geeft.
Geen gewone pils vraagt om geen gewone ambassadeur en geen gewone campagne.
“Doe maar gewoon, dat is al speciaal genoeg.” Het is in West-Vlaanderen een niet zelden gehoord zinnetje. De West-Vlaamse ambassadeurs maken echter wel duidelijk dat het geëffende pad durven verlaten tot de beste resultaten kan leiden. De reclamecampagne moet verandering brengen in de bekendheid van Bavik Super Pils in Vlaanderen. De pils is misschien wel supergoed maar niet superbekend. En daar wil Bavik Super Pils nu met deze campagne verandering in brengen. Bavik Super Pils is geen gewone pils maar een super pils. In die zin kon ook geen gewone ambassadeur de campagne mee ondersteunen. Geen gewone campagne dus. Maar wat wil dat dan precies zeggen?
Radio als hoofdmedium van de campagne
Bavik Super Pils kiest er voor om zijn naamsbekendheid een boost te geven door in te zetten op radio. Er werd gekozen voor een interessante mix van radiokanalen. Zo kan je ons binnenkort horen op Radio1, Studio Brussel, Q-music en Willy. De campagne krijgt tevens visuele ondersteuning onder de vorm van korte online video’s, geen gewone display banners en ongewone sociale media communicatie. De reclamecampagne kwam in stand in samenwerking met het communicatiebureau LDV United en Atelier Dada.

 

0 reacties

Wees de eerste die reageert op dit artikel!

Geef een reactie op dit artikel

Velden met een * zijn verplicht in te vullen. E-mailadressen worden nooit gepubliceerd op de website.