Home > Waarom het drukken van visitekaartjes nog altijd effectief is

Waarom het drukken van visitekaartjes nog altijd effectief is

Geschreven op 21 december 2023 om 06:39 door Mario De Wilde

In de huidige digitale wereld lijkt het soms alsof offline reclame-uitingen overbodig worden. Echter zijn er ook nog genoeg effectieve uitingen waar we niet snel afscheid van zullen nemen. Een van deze zaken is het gebruik van tastbare visitekaartjes, die al decennialang dienen als krachtige instrumenten voor zakelijke connecties. Maar waardoor zijn visitekaartjes zo tijdloos en zijn ze nog wel echt zo effectief? In dit artikel ontdekken we waardoor het komt dat visitekaartjes nog steeds een waardevolle impact hebben op de zakelijke sferen.

Visitekaartjes voor een snelle informatieoverdracht

Of je het nu wilt of niet, tegenwoordig moeten en willen we alles snel doen. Even snel dit, even snel dat. En hoewel het misschien een ouderwets middel is, geeft het drukken van visitekaartjes je de mogelijkheid om op een snelle en efficiënte manier contactgegevens uit te wisselen.

Na het overhandigen van zo’n kaartje wordt in één blik duidelijk wat je naam is, welke functie je hebt en hoe mensen contact met je kunnen opnemen. Visitekaartjes maken het snel en gemakkelijk om contact met iemand op te nemen, zonder alle contactinformatie online bij elkaar te hoeven zoeken.

Creëer persoonlijk en professioneel contact

Misschien wel dankzij deze snelle wereld, blijft persoonlijk contact een cruciale factor spelen in zakelijk succes. Ook hierbij kan een visitekaartje jou helpen; het laat namelijk letterlijk een blijvende indruk achter. Zo’n professionele business card valt toch sneller op dan een telefoonnummer dat even snel wordt opgeslagen in de contactenlijst.

Het overhandigen van jouw kaartje creëert een tastbaar moment waarbij een connectie plaatsvindt. Zie het als een handdruk in zakelijke vorm. Je geeft hiermee niet alleen een professionele uitstraling af, maar toont ook jouw interesse en toewijding in het opbouwen van een duurzame relatie.

Visitekaartjes versterken jouw persoonlijke branding

In feite zijn visitekaartjes mini billboards van jouw bedrijf; zo’n kaartje biedt een unieke kans om jouw (persoonlijke) merk te versterken met een krachtig visueel ontwerp. Denk na over een passend logo, kleurenschema en lettertype om jouw (persoonlijke) merk kracht bij te zetten.

Door een aantrekkelijk visitekaartje communiceer je op een onvergetelijke manier, waarmee jij jezelf kunt onderscheiden van de concurrentie. Kortom, met een passend ontwerp versterk je jouw persoonlijke branding en laat je een blijvende indruk achter in de gedachten van jouw zakelijke contacten.

Shareable & Likable

Als we naar het succes van (online) content kijken, moet iets shareable en likable zijn. Oftewel; mensen moeten het leuk vinden wat ze zien en door deze sympathie zullen ze dit delen met de rest. Dit effect is ook toe te passen op visitekaartjes.

Zorg dat mensen je leuk vinden en dat dit gevoel versterkt wordt door een aantrekkelijk visitekaartje ontwerp. Wanneer de ontvanger vervolgens aan het praten is met andere zakelijke contacten over een probleem waar jij bij kan ondersteunen, zal er sneller aan je gedacht worden en wordt jouw naam of visitekaartje gedeeld.

Onderschat de kracht van visitekaartjes niet

Hoewel de wereld om ons heen digitaal evolueert, blijven ouderwetse business cards nog altijd een belangrijke rol spelen in het zakelijke landschap. Het bieden van een tastbare, persoonlijke connectie is nog altijd een belangrijk aspect voor zakelijk succes. Het overhandigen van een kaartje mag dus zeker niet onderschat worden!

Denk jij nu, ik moet ook nog maar eens visitekaartjes laten drukken. Dit kan voordelig bij de Belgische Drukkerij Drukland. Je kunt hier je eigen ontwerp uploaden of aan de slag in de online ontwerptool. Vervolgens kun je zelf kiezen uit een passende afwerking en papiersoort om een blijvende indruk achter te laten. Die eerste professionele indruk kun je maar één keer goed doen, zorg daarom dat je altijd visitekaartjes op zak hebt.

0 reacties

Wees de eerste die reageert op dit artikel!

Geef een reactie op dit artikel

Velden met een * zijn verplicht in te vullen. E-mailadressen worden nooit gepubliceerd op de website.