Twee jonge West-Vlaamse ondernemers Bram en Pepijn lanceren boloverkoop
Boloverkoop.be blaast de traditionele verkoopacties, zoals een pannenkoeken-, wijn- of koekenverkoop nieuw leven in met een eigentijdse twist: de boloverkoop. Verkoopacties zijn al jarenlang een gewaardeerde en broodnodige extra bron van inkomsten voor scholen en verenigingen. Een overheerlijk product dat elke Belg wekelijks eet, het grote gebruiksgemak van de verpakking en de mooie winstmarge moeten scholen en verenigingen nu de weg wijzen naar ‘The new kid on the block’.
“Boloverkoop.be begrijpt perfect de behoeften van scholen en verenigingen,” zegt medeoprichter Bram Delva. “Extra financiële middelen zijn vaak cruciaal om nieuw materiaal aan te schaffen of uitstappen te organiseren voor onze kinderen. Dat zien we zelf bij de verschillende jeugdbewegingen en sportverenigingen waar onze schoolgaande kinderen lid zijn. We garanderen met dit nieuw concept dan ook een mooie winst voor scholen en verenigingen zodat deze hun doelstellingen kunnen behalen.”
De rollets zijn gevuld met bolognaisesaus gemaakt volgens een authentiek Vlaams recept. De saus wordt verpakt in duurzame worstvormige portieverpakkingen – rollets – voor 1 persoon die makkelijk te openen zijn. “Met een houdbaarheid van minstens 5 weken in de koelkast kan elke supporter een mooie voorraad inslaan en hun school of vereniging volop steunen. Ze zijn ook makkelijk in te vriezen”, voegt Pepijn Vandebotermet er graag aan toe. De rollets zijn bovendien verkrijgbaar in de ‘Classic’ versie en het volledig ‘Vegan’ alternatief, beiden gluten- en lactosevrij. Met een Nutri-Score A sluit de bolognaisesaus aan bij een gevarieerd voedingspatroon.
Ondernemers Bram Delva en Pepijn Vandebotermet focussen zich vooral op nieuwe, leuke concepten. Met boloverkoop.be trekken ze met een ecologische verpakking naar een voor het bedrijf volledig nieuw doelpubliek. Scholen en verenigingen zullen hun traditionele, jaarlijkse fondsenwerving kunnen ‘pimpen’ en naar een volgend niveau kunnen tillen, daar zijn de initiatiefnemers 100% van overtuigd. De rollets brengen niet alleen een smakelijke maaltijd op tafel bij de supporters, ook de bewustwording voor duurzaamheid wordt onder de aandacht gebracht.
“We zetten bij de productie van de bolognaisesaus binnen Frans & Bertha volop in op authentieke smaak, kwaliteit en duurzaamheid. Zo produceren we 100% CO2 neutraal en is ons bedrijf erkend met het CO2 Neutral label, wat betekent dat we actief onze lokale en wereldwijde klimaatimpact berekenen, verlagen en compenseren,” verduidelijkt Pepijn Vandebotermet. “Duurzaamheid is een rode draad in het verhaal van sauzenproducent Frans & Bertha. Naar voorbeelden uit onder meer Nederland en de Scandinavische landen kwamen we bij de ‘worstverpakking’. Deze garandeert een langere houdbaarheid dan standaard verpakkingen”. Bovendien reduceren de rollets dankzij de slimme manier van verpakken het plasticverbruik met een indrukwekkende 82% in vergelijking met traditionele verpakkingen. Frans & Bertha produceert ook op en top Belgisch! Zoveel mogelijk groenten en vlees die verwerkt worden in de bolognaisesaus, worden aangekocht bij (landbouw)bedrijven in de buurt.
Organiseer eens een boloverkoop
Scholen en verenigingen die meer willen weten over het concept met de rollets en een verkoopactie willen lanceren, surfen naar www.boloverkoop.be. Dankzij een persoonlijke account kunnen ze de prijzen en alle praktische informatie raadplegen, maar ook gratis proevertjes aanvragen. Bovendien voorziet het team gratis digitaal promotiemateriaal, zoals brieven, flyers, beelden voor social media,… Hiermee kan de verkoopactie gecommuniceerd worden door de school of vereniging. Wie overtuigd is en een verkoop lanceert, plaatst de bestelling makkelijk via de webshop. Alles wordt klaar gezet voor afhaling op de gekozen datum. En daarna smullen maar!
Over Frans & Bertha
Boloverkoop.be is een innovatief concept opgezet door Bram Delva en Pepijn Vandebotermet, beiden mede-oprichters en bestuurders van Frans & Bertha uit Veurne. Het bedrijf produceert smaakvolle gerechten volgens traditionele recepten met verse ingrediënten voor professionals: klassiekers zoals bolognaisesaus, balletjes in tomatensaus, vol-au-vent en Vlaamse stoverij. Voor elke klassieke bereiding is er ook een vegan alternatief. Voor wie dat wenst zijn er ook bereidingen op maat, ontwikkeld door en onder begeleiding van een topchef. Alles wordt handig verpakt op maat van de B2B-klant, wat zorgt voor een lekker, makkelijk en kostenbesparend eindproduct.
Alle informatie: www.fransenbertha.be