Home > Ter Groene Poorte pakt voor het eerst in geschiedenis uit met take away

Ter Groene Poorte pakt voor het eerst in geschiedenis uit met take away

Geschreven op 29 oktober 2020 om 17:27 door Mario De Wilde

De horeca beleeft harde tijden. Niet evident. Wij, als toonaangevende hotelschool, zijn
genoodzaakt om mee te denken en out-of-the-box te handelen. Meer dan ooit moeten we
een lans breken voor een positief en toekomstgericht beeld van onze horeca. We moeten onze leerlingen aantonen dat hun keuze wel degelijke een juiste keuze is, ondanks de huidige crisis.

Toekomstige horecaliefhebbers moeten we meegeven dat horeca blijft bestaan. Onze oudleerlingen en de sector moeten we evenzeer aantonen dat hun toekomstige werknemers innovatief zijn en als trendsetter meedenken aan mogelijke oplossingen.
Daarom houdt Ter Groene Poorte op 30 oktober 2020 een eerste Take Away.
“Ouders van leerlingen en personeel en ere-personeel hadden de eerste keuze om in te
tekenen”, vertelt algemeen directeur Iris Cornette. “We bieden vijftig wildmenu’s en vijftig herfstmenu’s aan die respectievelijk worden bereid door het team van restaurant Casserole en Bistro Ter Groene Poorte. Daarnaast wordt er ook een veggiemenu aangeboden door de Grootkeuken, zijn er verschillende amuses en is er ook de mogelijkheid om passende wijnen en een cocktail/mocktail te verkrijgen. Alle menu’s waren vliegensvlug de deur uit.”

“We zijn verrast door het grote succes van deze eerste try-out”, vertelt Cornette. “Op vrijdag 30 oktober kunnen de klanten hun maaltijden afhalen binnen bepaalde tijdsloten die ze zelf konden kiezen. Bij de maaltijd zit een klein boekje hoe ze thuis de maaltijden kunnen bereiden, afwerken en dresseren.” Of het bij die ene keer blijft? “We plannen nog wel acties, maar het is zeker niet de bedoeling dat we hier optreden als concurrent van de restaurants. We willen vooral de leerlingen aantonen
dat er een alternatief is. Een mooi alternatief waarbij uiteraard meer dan anders
aandacht moet zijn voor verpakkingen, houdbaarheid en aanduiding van allergenen”
“Met dit initiatief willen we tonen dat de horeca nog steeds veerkrachtig zijn passie illustreert. Dit is een fase waar we sterker en creatiever dan ooit zullen uitkomen”, besluit Cornette.

0 reacties

Wees de eerste die reageert op dit artikel!

Geef een reactie op dit artikel

Velden met een * zijn verplicht in te vullen. E-mailadressen worden nooit gepubliceerd op de website.