Sociaal Huis Oostende wint Gault&Millau Catering Award
Voor de derde keer toonde de gerenommeerde restaurant- en referentiegids Gault&Millau zijn engagement om een aantal inspirerende organisaties en bedrijven binnen de grootkeuken- en cateringsector voor hun bijzondere inspanningen te huldigen. Zij bereiden immers dagelijks voor honderdduizenden zeer diverse klanten en zorgbehoevende patiënten in onderwijsinstellingen, bedrijven en zorgverstrekkende instellingen een lekkere en gezonde maaltijd. Vaak 7 op 7, met beperkte middelen en onder strikte nutritionele voorwaarden. Om kans te maken op een van de awards en zo specifieke inspanningen op operationeel vlak binnen de sector onder de groeiende media-aandacht te brengen, konden bedrijven rond vijf thema’s dossiers indienen. In samenspraak met de representatieve verenigingen uit de grootkeukensector en met Fost Plus (voor de specifieke Award rond afvalbeheer) werden voor 2018/2019 maar liefst 14 bedrijven en organisaties met een Gault&Millau Catering Award gehuldigd. Zij werden tevens allemaal kort geportretteerd in het zopas verschenen Gault&Millau Grote Keuken/Grande Cuisine Magazine van november 2018.
De winnaar
Deze namiddag, op de laatste dag van Horeca Expo in Gent werden de winnaars bekendgemaakt. In de categorie ‘Relatie met de klant‘-Award ging naar het Sociaal Huis Oostende (in eigen beheer). Dit bedrijf zorgt in Oostende voor maaltijden voor een ziekenhuis, woonzorgcentrum, kinderdagverblijven, lokale dienstencentra en buurthuizen, brandweer en gemeentepersoneel en maakt van rechtstreekse bevraging van al die klanten een belangrijk instrument om de kwaliteit te bestendigen en te verbeteren.