Home > Leuk om te geven, nog leuker om te krijgen: tal van ideeën in La Maison des Célébration Maastricht

Leuk om te geven, nog leuker om te krijgen: tal van ideeën in La Maison des Célébration Maastricht

Geschreven op 13 december 2023 om 06:32 door Mario De Wilde

Nog minder dan twee weken scheiden ons van oud en nieuw. Word je al zenuwachtig wanneer je ritselend inpakpapier hoort, dan hebben we een aantal leuke ideeën en cadeautips uitgezocht. Wij hebben de leukste en origineelste cadeaus voor jullie verzameld en op een rijtje gezet. Elke dag krijgen jullie zo een smakelijke tip. Doe er alvast je voordeel mee als je straks met z’n allen rond de kerstboom zit. Je zal er zeker mee scoren!

Bezoek de Moët Hennessy pop-up champagne store La Maison dés CÉLÉBRATION in Bijenkorf Maastricht en vind jouw favoriete kerstcadeau!

Moët Hennessy host dit jaar de ware pop-up champagne store, genaamd La Maison des CÉLÉBRATION, in de Bijenkorf Maastricht. Hier is het gehele champagne portfolio van het huis te beleven. Gedurende deze uitzonderlijke winkelervaring is er de mogelijkheid om een toast te laten schrijven door de unieke AI Toast Writer – de perfecte toevoeging voor jouw kerstcadeau.

Afgelopen jaar is de Bijenkorf Maastricht nog iets mooier geworden en heeft zij haar luxe assortiment verder uitgebreid met verschillende pop-up stores van Louis Vuitton, Gucci, en Saint Laurent. Deze merken voegen zich bij de andere luxe merken als Chloé en Burberry die zich al eerder in het Maastrichtse warenhuis gevestigd hebben. Combineer deze luxe kleding- en accessoire merken met Champagne, en je hebt een gouden combinatie. Bezoek daarom de Moët Hennessy pop-up champagne store in deze Bijenkorf, waarin alle merken die onder het huis vallen te beleven zijn. De pop-up draagt de feestelijke naam La Maison des CÉLÉBRATION.

Niet alleen kunnen de verschillende Champagnes van het huis ervaren en aangeschaft worden in het La Maison des CÉLÉBRATION, ook kunnen bezoekers een toast laten schrijven, die zij kunnen toevoegen aan hun nieuwe fles. Dit gebeurt via de AI Toast Writer; een AI-gedreven installatie in de winkel. De bezoekers krijgen de keuze uit een selectie voorstellen, die als leidraad kunnen dienen in de toast. Van grote tot kleine milestones, maar ook karaktereigenschappen van de desbetreffende persoon (zoals eerlijk, creatief, spontaan etc.) kunnen worden verwerkt, waarna de AI Toast Writer een geweldige persoonlijke toast creëert en uitprint. Ondanks dat iedere toast volledig uniek is, zal het thema van de pop-up champagne store in iedere toast terugkomen: Cheers To Every Moment. De toast kan aan de fles bevestigd worden en is daarmee een perfect cadeau om te geven tijdens de feestdagen.

In de pop-up champagne store zijn alle Champagnes die onder het Moët Hennessy huis vallen te vinden: Moët & Chandon, Veuve Clicquot, Dom Pérignon, Krug, Ruinart en Armand De Brignac. Ook is er de mogelijkheid om de flessen van Moët & Chandon te personaliseren met het Specially Yours thema.

Ter gelegenheid van de 280e verjaardag van Moët & Chandon, wordt er een zeer exclusieve champagne giftbox uitgebracht. Deze giftbox is geïnspireerd op de originele werken van Art Nouveau-pionier Alphonse Mucha, wiens avant-gardistische geest tot op de dag van vandaag wordt omarmd door Moët & Chandon. Deze limited edition is vanaf eind juni verkrijgbaar bij de Bijenkorf.

Over Moët Hennesy 
Moët Hennessy, de Wines & Spirits divisie van de LVMH groep, werd in 1971 opgericht en is uitgegroeid tot een bedrijf met zesentwintig huizen, elk met een eigen karakter. Gevestigd in de Champagne, Bordeaux en andere roemrijke wijnregio’s zijn vele van hun merken eeuwenoude Huizen met een uniek karakter en een gedeelde cultuur van uitmuntendheid. Onder de paraplu van Moët Hennessy komen deze exceptionele champagnes, stille wijnen en spirits van over de hele wereld, zoals Moët & Chandon, Krug, Veuve Clicquot, Hennessy en Cloudy Bay, samen in een collectie bijzondere merken waar erfgoed en innovatie, authenticiteit en creativiteit samenkomen.

Over De Bijenkorf
Wat in 1870 begon als een kleine fourniturenwinkel in Amsterdam, is nu de meest toonaangevende warenhuisketen van Nederland. De zeven winkels in Amsterdam, Den Haag, Rotterdam, Eindhoven, Utrecht, Amstelveen en Maastricht zijn stuk voor stuk inspirerende plekken met unieke verhalen, exclusieve merken en bijzondere producten. Een plek waar je even kunt wegdromen en je bijzonder kunt voelen.

Moët & Chandon
’s Werelds grootste en bekendste champagnehuis Moët & Chandon is opgericht in 1743 in Epernay, vlakbij Reims. Al sinds haar oprichting staat Moët & Chandon synoniem voor de meest bruisende momenten in het leven. Een waardevol erfgoed dat zijn rijke historie mede te danken heeft aan de passionele visie van o.a. Jean-Rémy Moët, die met de magie van zijn exquise champagne, de harten van de Europese aristocratie wist te veroveren.

Veuve Clicquot
Veuve Clicquot is een gerenommeerd champagnemerk dat in 1722 werd opgericht. Na het overlijden van haar echtgenoot in 1805, nam Madame Clicquot het champagnehuis Veuve Clicquot over en werd zij La Grand Dame genoemd. In deze tijd was het bijzonder dat een vrouw een eigen onderneming had. Veuve Clicquot staat vooral bekend om haar iconische gele etiket, dat symbool staat voor het vakmanschap en de kwaliteit van het merk.

Ruinart 
Champagnehuis Ruinart is een van de oudste en meest prestigieuze champagnemerken ter wereld. In 1729 werd het opgericht door Nicolas Ruinart en het was hiermee het eerste champagnehuis dat champagne op commerciële schaal produceerde. Ruinart heeft een sterke aanwezigheid in de luxe sector en wordt gedronken door champagne liefhebbers over de hele wereld. De champagnes van Ruinart zijn een symbool geworden van elegantie, verfijning en tijdloze klasse met de chardonnay druif in hoofdrol.

Krug
Champagnehuis Krug werd in 1843 opgericht in Reims door Johann- Joseph Krug. Het is een relatief klein, maar belangrijk champagnehuis en wat Krug uniek maakt is de filosofie van het creëren van champagnes met focus op individualiteit en expressie. Het champagnehuis blijft trouw aan zijn erfgoed en zoekt voortdurend naar vernieuwing en excellentie in de champagnewereld. Sinds het begin van 2012 onthult het Krug-ID, een 6 cijferige code op het etiket aan de achterkant van een aantal flessen, het unieke verhaal achter elke Krug fles.

Dom Pérignon
Dom Pérignon is een van de meest inspirerende wijnhuizen ter wereld. Het is zowel een universeel icoon in de champagnecategorie als in de luxe-industrie met zijn tijdloze erfgoed. Elk creatief proces heeft zijn eigen randvoorwaarden. Voor Dom Pérignon betekent dit altijd een Vintage wijn. Enkel in de beste jaren wordt er een Vintage gemaakt van Chardonnay druiven en Pinot noir druiven.

Armand de Brignac
De cuvées van Armand de Brignac worden gecreëerd door de familie Cattier, inmiddels de 13e generatie champagne-telers met vader Jean-Jacques en zijn zoon Alexandre. De familie heeft al sinds 1763 wijngaarden bezeten en gecultiveerd. Gebruikmakend van ruim 250 jaar ervaring in de Champagne-regio hebben de Cattiers de prestige champagnes van Armand de Brignac geïntroduceerd met het doel om de beste kwaliteit champagne te maken en bestaande conventies te doorbreken.

 

 

2 reacties

Familie Lepouter Knokke-Heist
Geschreven op 2023-12-13 10:22:19
Spijtig zeg. Lees nu maar pas dit stuk. We zijn vorige week naar Valkenburg en Maastricht geweest en hadden het anders wel kunnen combineren. Maar uitstel is geen afstel. Misschien doen we het volgende week nog wel eens over met ons viertjes. Familie Lepouter Knokke-Heist
Rika Vergote
Geschreven op 2023-12-13 10:19:48
Topflessen van een topmerk. Zijn die in België ook te koop trouwens? Rika Vergote uit Harelbeke

Geef een reactie op dit artikel

Velden met een * zijn verplicht in te vullen. E-mailadressen worden nooit gepubliceerd op de website.