‘Lek Me Liptje Test’ is een culinaire rubriek waarbij de redactie proefondervindelijk een objectieve en geheel onafhankelijke test uitvoerde van een menu of een aantal gerechten in een West-Vlaams restaurant. Deze week werd er een tafeltje uitgezocht in hartje Brugge waar in het prachtig gerenoveerd historisch pand al een paar jaar, met veel succes, McDonalds huist. De reden voor ons bezoek lag min of meer voor de hand want Air McDo is sinds kort in alle West-Vlaamse filialen van McDonalds geland.
Niets zo leuk als op vakantie de lokale specialiteiten uitproberen die bij ons niet te verkrijgen zijn, toch? Dankzij Air McDo hoef je deze zomer niet ver te reizen om heerlijk wereldse McDonald’s-smaken te proeven – dat doe je gewoon lekker hier. McDonald’s België voegt namelijk drie heerlijke burgers, twee zwoele sauzen en een verfrissende McFlurry® toe aan hun menu. Nieuw lekkers dat volledig geïnspireerd is op de unieke smaken van McDonald’s in het buitenland.
Ontdek hier alvast de verschillende wereldburgers
Het is geen nieuwe luchtvaartmaatschappij, maar Air McDo die je deze zomer meeneemt op wereldreis.
Ready to order a McDonald’s Land, fasten your seatbelts….
First stop? Singapore!
De McSpicy® komt oorspronkelijk uit het bruisende Singapore, maar dankzij Air McDo kan je nu genieten van deze iconische burger zonder België te verlaten! Deze burger bestaat uit een knapperige en pittige McSpicy®-patty, frisse sla, een romige saus en een heerlijk zacht broodje. Dat moet je proeven!
Volgende stop? Canada!
Dankzij de heerlijke Double Royal Maple Syrup-burger van McDonald’s waan je je zo in het op één na grootste land ter wereld. Deze burger bestaat uit twee sappige rundsburgers en gesmolten cheddar, aangevuld met krokant spek, augurk, gefrituurde uitjes en dé showstopper: een overheerlijke saus met ahornsiroop. De perfecte balans tussen zoet en hartig!
Welkom in Japan
Japan wordt steeds populairder als reisbestemming, en door de Filet-O-Fish® Wasabi begrijpen wij volledig waarom. Deze fishburger combineert pittige smaken van typisch Japanse wasabi-mayo met een heerlijk krokante visfilet, smeuïge cheddar en knapperige gefrituurde uitjes. Meer moet dat niet zijn!
Nog meer internationaal lekkers
Zie je het al voor je? Slenterend door een gezellig Italiaans straatje, genietend van een verfrissend ijsje en de zon op je gezicht? Dat gevoel is magisch! En dankzij Air McDo hoef je er geen last minute vlucht naar Italië voor te boeken. Proef gewoon de heerlijke McFlurry® Pistache, en het is meteen weer La Dolce Vita! Deze unieke Italiaanse McFlurry® bevat een zalige pistachesaus en knapperige crumble als topping. Heerlijk als afsluiter na je maaltijd, of om gewoon zo van te genieten!
Twee wereldsausjes
Niet getreurd, de reis van Air McDo heeft nog twee laatste stops! Om de wereldreis compleet te maken, worden er ook twee zwoele sausjes aan het menu toegevoegd. De Jalapeño Ranch saus & de Looksaus zijn een ideale toevoeging om je Chicken McNuggets® of frietjes naar een hoger level te tillen!
Voor wie houdt van een pittige kick, is de Jalapeño Ranch saus uit Mexico een ideale partner. Een romige ranchsaus verrijkt met pikante jalapeñopepers – lekker smeuïg én vurig!
Eerder op zoek naar een frisse toevoeging aan je maaltijd? Ontdek dan de smaakvolle looksaus uit Spanje – perfect in balans en heerlijk veelzijdig. Ze voegt een zuiders tintje toe aan al je gerechten.
Een zomer vol McDo
De zomerse sfeer wordt ook volledig doorgetrokken in de app: zo zullen er niet alleen leuke activaties en winacties terug te vinden zijn, maar worden er ook limited edition goodies gelanceerd in de Fan Shop. Iedere vrijdag worden er nieuwe exclusieve items gedropt, die McDo-lovers kunnen bestellen met hun MyM Punten. Dat wordt een zomer vol McDo!
|
Limited edition goodies beschikbaar in de Fan Shop vanaf vandaag en zolang de voorraad strekt
|
|
De Air McDo-producten zijn vanaf nu verkrijgbaar in ieder Belgisch McDonald’s-restaurant. Ga je mee op reis? Proef dan de wereld in één hap!
Conclusie
Goed gevonden van de marketingafdeling van McDonalds. Onze wereld wordt alsmaar kleiner en men ging in de verschillende werelddelen lokale gerechten en smaken ‘ontlenen’. De nieuwe varianten werden doordacht gekozen en richt zich dan ook tot een internationaal publiek. De lancering van nieuwigheden doet het altijd en overal goed en de iconische Cheese- en Mac kunnen steeds nieuwe varianten dulden. Voor niet eens € 20 kan je nu een wereldreis maken en je ontdekt drie nieuwe en vindingrijke soorten. De ‘happy’-logo bij het buitengaan inspireerde ons dan ook tot een mooie 88/100. Zoals na elke landing, een applaus voor deze smakelijke trip.
Score: 88/100