Home > Heraanleg gevaarlijk kruispunt aan station van Beernem gestart. Tegen de zomer van 2027 klaar

Heraanleg gevaarlijk kruispunt aan station van Beernem gestart. Tegen de zomer van 2027 klaar

Geschreven op 18 mei 2026 om 14:48 door Mario De Wilde

Deze ochtend vroeg zijn de werken aan het gevaarlijk kruispunt aan het station van Beernem gestart. Bedoeling van Agentschap Wegen en Verkeer is om de gevaarlijke verkeersomgeving veiliger te maken en dat door middel van oversteekplaatsen en afgescheiden fietspaden. Er komen op het kruispunt van de Wingene Steenweg (N370) en de Hubert d’Ydewallestraat (N368) ook verkeerslichten die ervoor zullen zorgen dat fietsers en auto’s elkaar niet op hetzelfde moment kruisen. Vooral voor fietsers is het nu een gevaarlijk kruispunt. Er zijn al enkele dodehoekongevallen gebeurd. Daarom wordt het ook het ‘zwartste kruispunt’ van Beernem genoemd.  Als alles naar wens verloopt, zullen de werken tot de zomer van volgend jaar duren.

0 reacties

Wees de eerste die reageert op dit artikel!

Geef een reactie op dit artikel

Velden met een * zijn verplicht in te vullen. E-mailadressen worden nooit gepubliceerd op de website.