Eline De Munck strijkt met Odette Lunettes flagshipstore neer in Knokke-Heist
Elke zomer weer is Knokke the place to be om te zien en gezien te worden. Het Belgische designerbrillen label Odette Lunettes creëerde daarom een flagshipstore vlakbij het befaamde ‘place m’as tu vu’ alias het Albertplein waarin het merk van TV-host Eline De Munck op alle mogelijke manieren een genot voor het oog creëert.
Buitengewone wereld
Eline en haar team hadden een duidelijke visie voor ogen en wilden een flagshipstore met ‘edginess’ en ‘fashion’ als
sleutelwoorden. De combinatie van beide elementen ervaar je reeds van het ogenblik je de winkel binnenkomt. De rudimentaire, spacey rock ’n roll vibe genereert een speciaal gevoel: klaar om met een ruimteschip te vertrekken en andere horizonten op te zoeken. Ook de spiegels creëren een open en ruimtelijk gevoel en stellen je in staat de buitengewone wereld van Odette Lunettes van alle kanten op jouw neus te bewonderen.
Een missie met een visie
Zoals dat zo vaak met geweldige ideeën gaat, ontstaan ze dikwijls uit frustratie. Omdat Eline De Munck geen contactlenzen
verdraagt, moest ze als tv-presentator een bril aan op het scherm. Switchen van bril was dan wel leuk, toch was het moeilijk om monturen te vinden met een hoog stylinggehalte die bij haarlevensstijl pasten. Een bril ‘mocht’ mooi zijn, maar ‘moest’ toch vooral functioneel zijn. Na een lange, vruchteloze zoektocht naar de juiste bril die haar persoonlijkheid en stijl in de verf zette, besloot Eline het heft in eigen handen te nemen. Samen met visual art director Bob Geraets richtte ze in 2015 Odette Lunettes op en wat bleek? Meer mensen deelden haar frustratie en waren op zoek naar dat ene fashionable, maar toch draagbare montuur dat hen op de neus geschreven is. “Onze keuze om brillen neer te zetten als volwaardig mode-element bleek een juiste zet,” zo vertelt Eline De Munck. De Odette Lunettes brillen hebben een uitgesproken design en opvallende kenmerken. Denk maar aan een rond montuur dat net dat tikkeltje groter is dan de verwachtingen of esthetische lijntjes op een verrassende plaats.
All eyes on you
De kwaliteit van het product was ook van belang. Duurzame monturen, dichtbij huis gemaakt voor een eerlijke prijs. Daarom dragen alle Odette Lunettes monturen met trots een ‘made in Europe’ label en zijn ze ontworpen om een tijd mee te gaan. Vandaag de dag, zo’n 7 jaar na de oprichting van Odette Lunettes is het het label te koop bij 400 opticiens wereldwijd en hebben ze 4 flagshipstores. Eentje in Antwerpen, Gent, Maasmechelen Village en nu dus ook in Knokke. Het mag gezegd: Odette Lunettes is een succesverhaal dat heel wat brillenfrustratie uit de wereld heeft geholpen! Zelfs zangeres Dua Lipa loopt rond met een bril van ‘onze’ Eline De Munck.