Eigen medewerkers schitteren in nieuwe rekruteringscampagne PepsiCo Zeebrugge
Het is geen geheim dat productiebedrijven in West-Vlaanderen moeite hebben om geschikt personeel te vinden. Ook bij PepsiCo in Zeebrugge staan diverse vacatures voor technische profielen open. Om die in te vullen lanceert het bedrijf daarom een opmerkelijke campagne die de eigen medewerkers centraal plaatst om zo de waarden van het bedrijf mee uit te dragen. “Werken bij PepsiCo is samen op expeditie trekken, nieuwigheden ontdekken en ervoor zorgen dat het schip de goede richting uitvaart”, vertelt Sandra Rotsaert, Talent Acquisition Manager van PepsiCo.
PepsiCo stelt in België 950 mensen te werk. Het bedrijf is bekend van merken als Tropicana, 7UP, Cheetos, Doritos, Duyvis, Gatorade, Lay’s en Looza en is één van de grootste voedingsmiddelen- en drankenbedrijven ter wereld. PepsiCo Belux werkt vanuit drie locaties: Zaventem, Veurne en Zeebrugge. De vestiging aan de haven van Zeebrugge is vooral gekend als innovatieve producent van de fruitsappen van Tropicana.
Innovatieve voedselproducent
Dankzij een hoogtechnologisch en volautomatisch productiepark, kan de vestiging in Zeebrugge zich van andere voedingsproducenten onderscheiden. “De voorbije jaren hebben we sterk ingezet op innovatie en duurzaamheid. Zo hebben we een nieuwe petfles ontwikkeld die uit 50% gerecycled plastic bestaat. Het doel is om het gebruik van gerecycleerd plastic te vergroten en alle verpakkingen zo te ontwerpen dat ze recycleerbaar, composteerbaar of biologisch afbreekbaar zijn. Tegen 2025 willen we voor onze belangrijkste producten 100% gerecycleerd plastic gebruiken”, vertelt Sandra Rotsaert.
De PepsiCo fabriek in Zeebrugge ligt pal in het havengebied en is een enorm belangrijke schakel in de PepsiCo-keten. Vorig jaar vierde de fabriek haar vijftienjarig bestaan en in die periode onderging de vestiging een metamorfose. “In de sector van fast moving consumer goods moeten we alert zijn voor trends en inspelen op het gedrag van de consument. We stemmen daarop onze processen af en zetten het talent van onze eigen mensen optimaal in.”
Rekruteringscampagne zet medewerkers centraal
Ook voor de openstaande – vaak technische – vacatures is flexibiliteit een troef. Met de uitdagende campagne ‘Dorst naar avontuur? Start expeditie Tropicana’ gaat PepsiCo vanaf woensdag 10 april actief op zoek naar de juiste profielen.
“We hebben er bewust voor gekozen om de eigen medewerkers centraal te plaatsen, want zij zijn onze ambassadeurs. Ze krijgen zelf de opdracht om de rekruteringsboodschap te verspreiden in hun netwerk of iemand aan te brengen. We mikken breed, want ook schoolverlaters mogen solliciteren. Voor elk talent vinden we een job bij PepsiCo en dat dankzij een een goede begeleiding en omkadering”, besluit Sandra Rotsaert.
Geïnteresseerd in een job bij PepsiCo in Zeebrugge? Surf naar onze campagne website expeditietropicana.be en ontdek alle vacatures.