Drie vormen van online marketing die jij moet gebruiken
De wondere wereld van online marketing is voor alle bedrijven super interessant. Ben jij benieuwd naar wat dit nu net inhoudt? Wij geven je alvast meer uitleg over 3 vormen van online marketing die jij moet toepassen in je bedrijf. Let’s go!
Social media marketing
Eén van de voornaamste vormen van marketing vandaag is social media marketing. Dat is niet meer dan logisch natuurlijk, want waar zijn veel klanten te vinden? Op apps als Instagram, Facebook en Twitter. Social media marketing kan gaan van het het plaatsen van advertenties tot het samenwerken met influencers. Met ongeveer 4,20 miljard actieve gebruikers op social media is dit een absolute must voor jouw bedrijf.
Search Engine Optimization
Heb je al eens gehoord van SEO? Als je aan zoekmachine optimalisatie doet, wil je ervoor zorgen dat Google en andere zoekmachines jouw site hoger gaan ranken dan andere. Dit wil zeggen dat als klanten via zoektermen op jouw producten zoeken, jij hoger wil ranken dan je concurrenten. Off-page SEO doe je door middel van linkbuilding maar je mag ook on-page en technische SEO niet vergeten. Heb je bijvoorbeeld een webshop? Dan spelen deze factoren een belangrijke rol. Hierdoor zal je CTR oftewel ‘click through rate’ vaak hoger zijn en dit is al een belangrijke stap richting het verkopen van je producten. Maak dus zeker gebruik van e-commerce SEO als je online producten verkoopt.
E-mail marketing
Door aan marketing te doen via e-mails wil je ervoor zorgen dat consumenten hun e-mail aan jouw bedrijf geven. Op deze manier kan je ze dan contacteren met een wekelijkse nieuwsbrief, nieuwe producten of promoties. Echter moeten sommige klanten hier wel een beetje van overtuigd worden. Zo kan je korting geven aan consumenten die zich inschrijven op je nieuwsbrief. Er wordt vaak gedacht dat e-mail marketing niet meer in is. Dit is zeker en vast niet waar. E-mail marketing blijft één van de meest persoonlijke vormen van marketing en consumenten hebben graag persoonlijk contact van bedrijven. Dit laat ze speciaal voelen. Zo hoeft e-mail marketing niet altijd een commerciële mail te zijn. Via een mail kan je je klanten bijvoorbeeld vragen om feedback, of zelfs feliciteren voor hun verjaardag als je die gegevens hebt. Begin die e-mailadressen maar al te verzamelen!
Het is dus sterk aangeraden om deze vormen van marketing toe te passen in jouw onderneming. Schakel de hulp in van een online marketeer of een seo expert om je hiermee op weg te helpen. Wie weet zien we jouw producten wel bovenaan de organische zoekresultaten verschijnen? We wensen je alvast veel succes.