Dit digitaal ledscherm versterkt vanaf nu de externe communicatie van Blankenberge
Het stadsbestuur van Blankenberge plaatste een digitaal ledscherm op het Koning Leopold III-plein. Het is een vaste structuur, na een geslaagd testproject met een gehuurd ledscherm. Deze vorm van digital signage is een extra communicatiekanaal om stadsnieuws, evenementen en aankondigingen op een visueel krachtige manier te communiceren.
Mitch De Geest, schepen van Communicatie: “Het lokaal bestuur experimenteerde het voorbije jaar met een ledscherm dat werd gehuurd. Het concept werd gesmaakt. De strategische locatie waarlangs dagelijks héél wat bezoekers en inwoners voorbijwandelen, leidt ertoe dat we onze events en het actuele stadsnieuws snel kunnen communiceren. Zie het als een digitaal nieuwskiosk. Ook in functie van crisiscommunicatie en noodplanning kunnen we efficiënte noodwaarschuwingen en instructies verspreiden om de bevolking zo goed mogelijk te informeren. Dit project versterkt ook het concept van de 35 digitale buurtzuilen die nu al bij heel wat handelaars of dienstverleners staan.”
Het digitaal scherm is energiezuinig en de seizoens- en eventgerelateerde content draagt bij aan een sfeervolle ruimte.