De ‘KMO van het Jaar’ en ‘Beloftevolle KMO’ van het Jaar zijn bekend
UNIZO ging op zoek naar dé KMO van het Jaar en Beloftevolle KMO van het Jaar in West-Vlaanderen. Uit de top vijf en top drie ondernemers werd tijdens de verkiezingsshow in Domein de Vossenberg op 18 oktober bekend gemaakt dat Nanopixel de titel van KMO van het Jaar in de wacht sleept en Sociale Media Buro de titel van Beloftevolle KMO van het Jaar mee naar huis neemt. Na een publieksstemming en een bedrijfsbezoek van een professionele jury, werd Nanopixel als KMO van het Jaar verkozen uit de nog vijf overgebleven ondernemers die een dossier indienden tijdens de zoektocht naar de KMO van het Jaar 2018. Sociale Media Buro werd als Beloftevolle KMO van het Jaar verkozen uit nog drie overgebleven ondernemers. Verschillende criteria waaronder innovatie, (ambitie voor) internationaal ondernemen, personeelsbeleid, financieel beleid, energie & milieu, ondernemingszin, marketing & communicatie e.a. werden beoordeeld.
Bij KMO van het Jaar ligt de focus op grote bedrijven met minimum 10 werknemers. Volgend jaar organiseert UNIZO West-Vlaanderen naar traditie opnieuw de Creatieve Ondernemer, waar kleinere ondernemingen aan kunnen deelnemen. Vanaf vandaag vrijdag 19 oktober om 12 uur kan het publiek stemmen op hun favoriet op www.unizokmovanhetjaar.be. De winnaars stoten door naar de Nationale finale waar uiteindelijk dé KMO van het Jaar en Beloftevolle KMO van het Jaar verkozen worden op woensdag 28 november. Dit zal doorgaan op het UNIZO topseminar in het Kursaal Oostende.