Home > Comedyshows.be sensibiliseert op de Brugse Vesten

Comedyshows.be sensibiliseert op de Brugse Vesten

Geschreven op 17 april 2020 om 08:13 door Mario De Wilde

Brugge is de thuisstad van Comedyshows, en daar horen ze dat er steeds meer volk op de Brugse Vesten te vinden is. Ook de stad moest reeds ingrijpen omdat de social distancing in het gedrang kwam. Pieter De Wulf van Comedyshows.be: “Al jaren verzorgen we de Brugse plakpalen elke week van een verse laag affiches, en op de belangrijkste plekken op die Vesten staan er plakzuilen. Al snel kwam bij ons het idee de plakzuilen in te zetten om de wandelaars en fietsers nog eens te herinneren aan de belangrijkste regels om de verspreiding van het virus in te dammen. We blijven trouwens de plakzuilen wekelijks van een nieuwe laag voorzien indien daar vraag naar is, naast onze eigen sensibiliseringscampagne staan we zoals steeds open voor campagnes van klanten. We denken aan virtuele opendeurdagen van scholen, en zeker aan allen die al deze wandelaars en fietsers willen bereiken.”

Sensibiliseren is voor ons zeer belangrijk. Onze firma Groep 24 is zoals veel andere bedrijven zwaar getroffen door de corona crisis. Ongeveer 100 shows dienden te worden verplaatst, van grote zalen met Alex Agnew, Lieven Scheire en Jacques Vermeire tot tientallen bedrijfsoptreden van goochelaar Nicholas. Ook de première van zijn show ‘Decipiatur’ in de Brugse Stadsschouwburg moest noodgedwongen naar het najaar worden verplaatst. Comedyshows.be, Show-Time.be, Nicolas en De Nacht van de Magie moesten allemaal hun agenda herzien.

Shows annuleren doen we niet, alles wordt opgeschoven. We moeten als niet-gesubsidieerde onderneming trachten zelf ons hoofd boven water te houden. We zijn ons bovendien bewust dat we een ganse keten in gevaar brengen als we annuleren. Artiesten, managers, boekingskantoren, techniekers,… allemaal zien ze bij een annulering hun inkomsten in rook opgaan. We nemen dus onze verantwoordelijkheid voor onszelf, maar ook voor onze partners. Ook minder evidente schakels mogen niet worden vergeten. Promobom.be, waarmee we instaan voor het verspreiden van affiches en folders voor quasi de ganse West-Vlaamse culturele sector tot zelfs pretparken, natuurparken en dierentuinen, is het zwaarst getroffen. We zagen honderden campagnes één voor één allemaal geannuleerd worden waardoor 12 medewerkers technisch werkloos zijn. We ondersteunden mee de campagne #savethesummer van onze collega’s die zich bezig houden met de zomerfestivals. Maar we vrezen meer en meer dat de campagnenaam #savethewinter ook gelanceerd mag worden om de verplaatste shows naar het najaar te redden. Nogmaals verplaatsen is quasi onmogelijk, de agenda’s van de zalen laten dit quasi niet meer toe. Contact affichage: info@promobom.be. Stay safe, en tot binnenkort!

Foto: Collega zaakvoerder Kristof De Block aan het werk in Brugge om de mensen op straat te sensibiliseren.

0 reacties

Wees de eerste die reageert op dit artikel!

Geef een reactie op dit artikel

Velden met een * zijn verplicht in te vullen. E-mailadressen worden nooit gepubliceerd op de website.