Home > Colruyt start in Sint-Pieters Brugge extra assortiment van 200 producten voor horecazaken

Colruyt start in Sint-Pieters Brugge extra assortiment van 200 producten voor horecazaken

Geschreven op 31 januari 2025 om 07:00 door Mario De Wilde

Vanaf gisteren kunnen klanten in de Colruyt-winkels in Brugge Sint-Pieters een extra assortiment van 200 producten vinden die specifiek bedoeld zijn voor horecazaken. De producten komen uit het assortiment van Solucious. Ook de beenhouwerij zal een service op maat van horecaklanten aanbieden. Deze test kadert binnen de ambitie van Colruyt Group om verder te groeien in de b2b-markt.

De Colruyt-winkel in Brugge Sint-Pieters is de eerste winkel waar Colruyt Group een gloednieuwe test opzet: de winkel krijgt elk een assortiment van 200 producten die volledig gericht zijn op horecazaken, maar tegelijk ook beschikbaar zijn voor particuliere klanten. Het gaat om producten als verse, gesneden groenten in grotere verpakkingen, specifieke diepvriesproducten en handschoenen. Al deze producten komen uit het assortiment van Solucious, de foodservicespecialist van Colruyt Group, en zijn daar zorgvuldig uitgekozen. Yves Vandenbrande, verantwoordelijke voor Solucious: “Solucious levert vandaag al producten aan meer dan 25.000 klanten, waaronder een groot stuk horecaklanten. Door ons aanbod nu ook aan te bieden bij Colruyt kunnen we onze klanten nog beter bedienen.”

De winkel in Brugge is specifiek gekozen voor deze test want het is een ruime winkel die op een strategische plek ligt. Brugge is zelf een toeristische trekpleister en ligt bovendien aan de poort van de kust, met tal van horecazaken. Filip Ghillebaert, verantwoordelijke voor Colruyt voor Professionals: “De winkels in Brugge krijgt een breder assortiment horecaproducten. Bovendien speelt de beenhouwerij ook telkens een belangrijke rol: klanten kunnen er in hoeveelheden op maat bestellen en het vlees laten verpakken op de manier die ze wensen, bijvoorbeeld ook met een vacuümmachine in de winkel in Brugge.”

De test in Brugge kadert binnen de ambitie van Colruyt Group op verder te groeien in de b2b-markt. Yves Vandenbrande: “We zien dat het consumentengedrag wijzigt: klanten switchen veel vaker tussen zelf koken, op restaurant eten, maaltijden afhalen of on-the-go consumeren. Als Belgische retailer willen we dan ook inspelen op die veranderende noden van onze klanten. Enerzijds door in te zetten op on-the-go en convenience voor klanten, anderzijds door volop in te zetten op horeca.”

Colruyt Group bouwde de afgelopen jaren een grondige expertise op binnen de b2b-sector met een focus op vier sectoren: horeca, handelaars, B2B2e en Health & Public. Yves Vandenbrande: “Via Solucious leveren we producten aan diverse klanten, waaronder ook veel horecaklanten. Solucious zit in volle groei. We zijn volop bezig met het aantrekken van nieuwe klanten en groeien ook door overnames zoals de acquisities van Valfrais en Délidis vorig jaar.

0 reacties

Wees de eerste die reageert op dit artikel!

Geef een reactie op dit artikel

Velden met een * zijn verplicht in te vullen. E-mailadressen worden nooit gepubliceerd op de website.