Home > Brugge opgenomen in spraakmakende UNESCO-campagne

Brugge opgenomen in spraakmakende UNESCO-campagne

Geschreven op 13 september 2018 om 12:09 door Mario De Wilde

Brugge is een van de 34 werelderfgoed sites die is opgenomen in de ‘UNESCO World Heritage Journeys’, een gloednieuwe consumentencampagne opgezet door UNESCO en National Geographic met medewerking van de EU en de deelnemende sites. Met dit initiatief willen de partners wereld erfgoedsites in Europa promoten naar de cultuurtoerist in verre markten zoals de Verenigde Staten en China. Basis voor de campagne is een gloednieuwe website in het Engels, Frans en Chinees die wordt opgebouwd rond vier thema’s: ‘Ancient Europe’, ‘Romantic Europe’, ‘Royal Europe’ en ‘Underground Europe’. Dienst Monumentenzorg en Toerisme Brugge zetten samen de schouders onder dit project. Mechtild Rössler, directeur van het World Heritage Centre bij UNESCO: “Ons doel bestaat erin aan te zetten om op een andere manier te gaan reizen, langer te verblijven op één bestemming, de lokale cultuur te beleven een grotere kennis te verwerven van de waarden van het Werelderfgoed.”

Renaat Landuyt, burgemeester van Brugge: “Brugge is een internationale stad die bezoekers aantrekt van over de hele wereld, steeds vaker ook uit verre markten die tijdens een rondreis in Europa halthouden in Brugge. De slogan van de campagne ‘Travel differently, travel deeper’ sluit perfect aan bij onze strategie om vooral de meerwaardezoeker tot een verblijf in Brugge aan te zetten. Dat we hiervoor de steun krijgen van gerenommeerde partners biedt mogelijkheden waar we tot vandaag geen toegang tot hadden.”

0 reacties

Wees de eerste die reageert op dit artikel!

Geef een reactie op dit artikel

Velden met een * zijn verplicht in te vullen. E-mailadressen worden nooit gepubliceerd op de website.