Home > Belgisch sportbier van Jabbekenaar Laurens D’Hoore tankt ruim € 1 miljoen vers kapitaal bij familie achter Soudal

Belgisch sportbier van Jabbekenaar Laurens D’Hoore tankt ruim € 1 miljoen vers kapitaal bij familie achter Soudal

Geschreven op 9 mei 2023 om 14:14 door Mario De Wilde

Twee jaar na de ontwikkeling en lancering van THRIVE, een gezond alcoholvrij (herstel)bier met proteïnen door Laurens D’Hoore (32), haalt de startup van deze Jabbekenaar ruim 1 miljoen Euro vers kapitaal op. Een groot deel van de investering wordt gedragen door de familie Swerts die met hun bedrijf Soudal al actief is in de sportwereld. Naast de sportwereld gaan ze nu dus ook bier ondersteunen, maar dan wel een gezonde variant. Ook PMV (Participatiemaatschappij Vlaanderen) en Belfius nemen deel aan de investeringsronde. Het extra kapitaal zal geïnvesteerd worden in de naamsbekendheid, de internationale expansie en de ontwikkeling van nieuwe varianten.

Wat begon met een wild idee na een sportsessie, monde twee jaar geleden uit in de lancering van THRIVE, het eerste merk dat écht sportbier maakt. Laurens D’Hoore (32), bedenker én zelf triatleet, praat na een training met vrienden graag nog wat na met een drankje. Maar na een sportsessie klinken met een proteïne shake of chocolademelk, gaf toch niet hetzelfde gevoel als klinken met een frisse pint. Samen met een internationaal team van bieronderzoekers verbonden aan het VIB – KU Leuven ging Laurens de dubbele uitdaging aan: een lekker, alcoholvrij bier creëren dat ook nog eens de juiste proteïnen bevat. Want in bier zit normaliter geen noemenswaardige hoeveelheid proteïnen, één van de belangrijkste voedingstoffen voor het herstel na een inspanning.

Na een jaar brouwen, experimenteren en proeven slaagden Laurens en zijn team erin het eerste herstelbier ter wereld te produceren, dat ook nog eens écht lekker is. THRIVE is een frisse alcoholvrije IPA en bevat per flesje of blikje van 33cl 10 gram hoogwaardige proteïnen.

Van bij de lancering werd THRIVE zeer goed ontvangen bij sporters. Zowel recreanten als professionals. Zo was THRIVE amper een half jaar na de lancering al partner van de voormalige Lotto-Soudal wielrennersploeg. Momenteel loopt er een samenwerking met BEAT Cycling, de innovatieve Nederlandse profploeg die het clubmodel uit de voetbalwereld heeft geïntroduceerd in het wielrennen en waarbij onder meer wielrenner én journalist Thijs Zonneveld rijdt.

Laurens D’Hoore, oprichter Thrive: “We hebben een sterke start gemaakt en vallen letterlijk en figuurlijk in de smaak. Niet evident gezien we sportbier als nieuwe productcategorie in de markt zetten. We willen dat succes dan ook snel kunnen omzetten in verdere groei van het merk, want we hebben gemerkt dat onze missie om een dedicated sports & active lifestyle beer brand te ontwikkelen matcht met de huidige tijdsgeest waarbij mensen bewuster omgaan met alcohol en er een steeds actievere levensstijl op nahouden. De extra gezondheidsvoordelen van ons bier bovenop het alcoholvrije vormen daarbij een extra koopargument voor onze consumenten. Met de investering gaan we enerzijds de naamsbekendheid verhogen. Daarvoor lanceren we de tagline ‘THRIVE. Change the game’, dat zal worden ondersteund met een marketingcampagne. Tegelijkertijd gaan we ook nieuwe varianten van ons alcoholvrije sportbier ontwikkelen met andere gezondheidsfunctionaliteiten. Ook de internationale expansie staat op de planning. We zijn inderdaad best ambitieus.”

Ben Swerts: “Sport is voor mij noodzakelijk, het is zoals eten en slapen écht een onderdeel van mijn “way of life”. Voor mij is Sport is een combinatie van wilskracht, discipline, uitdaging en ontspanning… het is die combinatie dat Thrive voor mij uitstraalt. Ik geloof dan ook erg in de meerwaarde die Thrive kan brengen bij de sportieve bierliefhebbers. Jezelf trakteren op een lekker pintje dat je recuperatie een handje helpt, is ideaal na een stevige training. Het is een product voor échte sporters, dat op het perfecte moment op de markt is gekomen. Er is een merkbare trend van verminderde alcoholconsumptie en mensen/sporters die zijn op zoek naar kwaliteitsvolle alternatieven. Thrive, is voor mij een healthy-guilty-pleasure!

Facts & Figures THRIVE

Opgericht in April 2021 door Laurens D’Hoore

8 Medewerkers

+500.000 stuks verkocht

+1.000 Verkooppunten in België en Nederland

Gedronken door o.a. Naomi Van den Broeck (Belgian Cheetah), BEAT Cycling Team & Thijs Zonneveld (wielrennen), Chloé Caulier (10x BK bouldering), Wout Alleman (BK Mountainbike), Jip Janssen & Lidewij Welten (NL Elftal hockeyers), …

www.thrivebeer.com

0 reacties

Wees de eerste die reageert op dit artikel!

Geef een reactie op dit artikel

Velden met een * zijn verplicht in te vullen. E-mailadressen worden nooit gepubliceerd op de website.