Ardooie, Ieper, Gistel & Knokke: Thelma & Louis goed aanwezig in onze provincie
Vandaag is het weer zover. Dan zet De Week van de Belgische mode, een initiatief van Mode Unie, de federatie voor de zelfstandige modedetailhandel, en Creamoda, de Belgische modefederatie voor merken en producenten weer enkele Belgische brands in de verf. Van 12 tot 18 oktober zetten modewinkeliers en Belgische merkenfabrikanten opnieuw hun lokale troeven én Belgische merken in de kijker. Een daarvan is Thelma & Louise met heel wat verdeelpunten in West-Vlaanderen.
Yzer Fashion Ardooie
Zussen Els van Daele en Hilde van Deale zijn de eigenaressen van Yzer Fashion in de Stationsstraat te Ardooie: “We zijn een gemotiveerd team van maar liefst 22 verkoopsters met allen een passie voor mode die hun klanten met plezier bijstaat om een outfit te kiezen die op hun lijf geschreven staat. Onze winkel in Ardooie biedt meer dan 1000m2 schopping plezier en bestaat al reeds 75 jaar naast gevestigde waarden uit de merkenwereld kan je bij ons ook nieuwe hippe merken ontdekken. Tijdens Corona hebben we zowel de menselijke component proberen te koppelen aan de digitale component. Enerzijds hebben we proberen contact te houden met de klant via social media en via één op één contact via telefoon, mail of berichtjes. Anderzijds hebben aan onze personeelsleden gevraagd om zoveel mogelijk looks via social media te delen en de etalages te blijven vernieuwen. We merkten hierdoor dat er ook meer bestellingen binnenkwamen via de webshop. Hoe langer de lockdown duurde, hoe beter de webshop begon te draaien. Tijdens de lockdown vonden we het persoonlijk contact en de telefoontjes met Liza Tanghe van Thelma & Louise echt chapeau. Er was een gevoel van sympathie en wederzijdse ondersteuning om elkaar te ondersteunen in deze uitdagende periode. Niettegenstaande we als Yser fashion een uitdagende periode achter de rug heeft zijn we toch voorzichtig positief naar de toekomst toe. We horen positieve reacties van klanten dat ze terug de weg hebben gevonden naar het lokaal shoppen en ons meer dan ooit als zelfstandige wensen te ondersteunen.”
Kocoon Fashion Gistel
Dominque Verhoustraete baat al 22 jaar samen met vrouw Kristien en dochter Nina de Boetiek Kocoon Fashion te Gistel uit. Bij Kocoon Fashion vind je een breed aanbod aan tijdloze, stijlvolle kleding en uiteraard een mooi aanbod aan Belgische modemerken zoals onder andere het Antwerpse modemerk Thelma & Louise. In de volksmond noemen ze ons de Kocoontjes. We onderscheiden ons als Kocoon Fashion door een unieke en eerlijke service aan te bieden aan onze klanten. Het verschil is vaak dat mensen die bij grote ketens gaan winkelen merken dat ze niet altijd voldoende worden bediend, of er niet altijd de juiste maat of pasvorm vinden. Hier proberen wij als boetiek extra op in te spelen. Tijdens de lockdown hebben we ons als Kocoon fashion proberen heruit te vinden. We maakten tassen met ensembles van kleding voor onze trouwe klanten die we vervolgens persoonlijk aan huis leverden. Die kledij konden ze eerst passen en dan achteraf betalen of retourneren en dat werd enorm geapprecieerd.
Het is een nieuwe business model dat voor ons als Kocoon fashion werkte, merkten we.
Toppio Ieper
Toppio in Ieper: Patrick, Carine en Julie Vandenbussche. De winkel bestaat al sinds 1948! Patrick en Carine namen in 84 de zaak over van de ouders en 10 jaar geleden kwam ook dochter Julie in de zaak. Toppio is uniek door een mix van verschillende factoren: goede ligging, goed imago, goede contact met de klanten, sterk stijladvies, een heel mooi aanbod met 38 merken waarvan 80% Belgisch. Normaal gezien ook een bar en kinderhoek in de winkel, jammer genoeg nu gesloten owv corona. Toppio heeft een voorliefde voor de Belgische merken omdat ze mooie collecties bieden met een goede prijs-kwaliteit. Samenwerking met Thelma & Louise is heel goed door het persoonlijke contact. Thelma & Louise is een sympathieke partner, empathisch en behulpzaam. Er was en is veel communicatie tijdens deze periode. Thelma & Louise probeert verkoop op allerlei manieren te ondersteunen. Tijdens de lockdown is Toppio ook met een webshop gestart en daar heeft Thelma & Louise ook al het nodige gedaan om te helpen.
Mer Sauvage Knokke Heist
Katrien en Patrick Desmedt hebben hun winkel Mer Sauvage al meer dan 25 jaar. Hun persoonlijke service zorgt ervoor dat klanten graag shoppen bij Mer Sauvage. Elk seizoen doen ze ook een fotoshoot waar ze collecties combineren om zo een bron van inspiratie voor hun klanten te zijn. Tijdens de lockdown had Katrien veel persoonlijk contact. Via facetime en whatsapp probeerde ze haar collecties zo goed mogelijk voor te stellen. Ze maakten pakketjes voor de klanten en stuurden de gekozen kledij op. Dochters Géraldine en Amélie nemen de social media voor hun rekening. Mer Sauvage zet graag de Belgische merken in de kijker. In de eerste plaats omdat het mooie en sterke collecties zijn, maar ook omdat de samenwerking aangenaam is. Belgische merken hebben een hart voor hun winkeliers en doen moeite om de winkels te steunen. Thelma & Louise is ook een kleine firma. Het goede en aangename contact is voor Katrien heel belangrijk. Door corona is de evolutie naar online alleen maar versterkt. Voor Mer Sauvage blijft de focus toch op het fysiek winkelen en het persoonlijk contact.
Weekendwedstrijd
Neem deel aan de wedstrijd en maak kans op zo’n modieuze damespochette t.w.v. € 25 van Thelma & Louise. Ze kunnen makkelijk meegenomen worden in de handtas. Reageer via dit bericht (onderaan) of mail naar info@hetnieuwsvanwestvlaanderen.be voor maandagavond 12 oktober 2020 om 23.59 uur – met jouw naam en adres – en graag ook de namen van de twee oprichters. Meer info op de overzichtelijke webshop www.thelmalouise.be. 15 winnaars zullen hun naam op dinsdagochtend 13 oktober 2020 zoals steeds op Het Nieuws van West-Vlaanderen zien verschijnen. Veel succes!