Home > Acties, proevertjes en een nieuwe Mr. Georges: make-over van AD Delhaize Sint-Kruis

Acties, proevertjes en een nieuwe Mr. Georges: make-over van AD Delhaize Sint-Kruis

Geschreven op 16 maart 2024 om 09:29 door Mario De Wilde

Gisteren en vandaag is het in AD Delhaize in Sint-Kruis bij Brugge nog prettiger en voordeliger winkelen. Immers, gisteren en vandaag is er defeestelijke (her-)opening. Met de komst van de twintigste vestiging van Mr Georges in de Brugse deelgemeente Sint-Kruis is het meteen ook het derde filiaal in West-Vlaanderen, na Roeselare en Heist-aan-Zee van deze delicatessenspecialist. De West-Vlaamse zaakvoerders vieren dus tweemaal feest en dat gaat niet onopgemerkt voorbij want de klanten worden mee opgenomen in dit succesrijk verhaal. Proevertjes, traktaties, een rad waarmee je je boodschappen kan terug verdienen, vrijblijvend advies en, vooral, een breed uitgewaaierde shop propvol exclusieve delicatessen, gerechten, kazen en charcuterie, vaak van lokale en ambachtelijke leveranciers. Een walhalla voor de echte fijnproevers….
Mario De Wilde

Wie vandaag de parkings (indoor en voor de winkel) van de AD Delhaize langs de drukke Maalse Steenweg oprijdt, ziet een makkelijk toegankelijke en moderne ingang. Het resultaat van flink wat weken grondige huisvlijt. Met dank ook aan alle medewerkers. Zaakvoerders Sylvie, Benoit en Maxime Lips en Lode Vande Vyvere: “De make-over was echt wel nodig want de winkel kon al een tijdje een grondige opfrissing goed gebruiken. Voor ons leek het dus een ideale periode om, met de komst van een Mr. Georges-winkel, alles ineens te verwezenlijken. O.K. voor de trouwe Delhaize-klanten was het misschien een beetje zoeken naar de nieuwe indeling en producten maar we hebben begrepen dat ze er best begrip voor toonden. En ja, we betrekken hen dan ook heel graag mee in ons nieuw concept met een breed scala aan nieuwe producten, de uitbreiding van onze versafdelingen, het nauwgezet volgen van de talrijke kortingen én de komst van een eigen Mr. Georges.”


Zelfde gedachtegoed
De uitstraling naar verscheidenheid en versheid toe, is altijd al een enorme troef van AD Delhaize geweest en de aanvulling met het kwalitatief culinair concept van Mr. Georges lag dan ook min of meer voor de hand. Lindsay Obreno is productspecialist bij Mr. Georges en kan er alles over vertellen: “Ik sta heel dicht bij de start van elke nieuwe winkel van Mr. Georges. Ik zorg voor de begeleiding en de opvolging van het personeel. Alle medewerkers moeten het product door en door kennen. En ik kan je verzekeren, dat zijn er nogal wat. De winkel en het aanbod in Sint-Kruis zal bijna een copy paste worden van ons filiaal in Knokke-Heist. Het grootste verschil met de Mr. Georges aan de kust zal zijn dat we hier in Sint-Kruis vlakbij verschillende scholen gelegen zijn. Dat zal ook te merken zijn in ons aanbod, met veel meer soorten belegde broodjes, panini’s, warme en koude hapjes, veel meer bio en evenwichtige voeding. Voor de klanten en de gezinnen hebben we ons basisaanbod dat we overal aanbieden, maar wel steeds aangevuld met producten uit de omgeving. Voorbeelden daarvan zijn de Damse kazen, de Karmelietenkaas uit Brugge zelf en de Brugse ham. Maar wat we ook en vooral doen is luisteren naar wat de klanten vragen. Doen die suggesties en het is haalbaar, dan spelen we daar steeds graag op in. Interactie en een korte keten zijn heel belangrijk voor Mr. Georges”.


‘No waste’ principe
De nieuwe culinaire hotspot bevindt zich in Sint-Kruis op een prominente plaats middenin de AD Delhaize, waar vroeger de wijnafdeling was. Lode Vande Vyvere, zaakvoerder van Mr. Georges: “Ons concept is vernuftig en tegelijk eenvoudig: wat de natuur ons biedt, daar willen we optimaal gebruik van maken. Het ‘no waste’ principe dat vandaag actueel, trendy en hip is, passen we intussen al op twintig locaties in België toe. Natuurlijk is er niets mis met de producten die de consument in de supermarkt vindt, maar er zijn nog altijd klanten die dat extraatje daar bovenop willen, en die bleven in het verleden vaak op hun spreekwoordelijke honger zitten. Al het denkbare lekkers op vlak van kazen, charcuterie, salades, delicatessen maar ook een ruim aanbod van kant-en-klare gerechten bieden we bij Mr. Georges aan. Elke moment van de dag kan de fijnproever kiezen uit zo’n duizend topproducten die we zelf heel streng selecteerden.” Een blik over de meterslange toonbank toont aan dat er geen woord overdreven werd. Conform aan de conceptnaam, bijzonder vertrouwd en zintuiglijk. Mr. Georges ten voeten uit…
Inspelen op seizoenen
Annick De Busscher is al vanaf het eerste uur (ruim vijf jaar geleden) bij. Ze draait mee als backup van Mr. Georges. Annick is zelf geboren en getogen in Sint-Kruis en vanaf nu is zij het vertrouwde aanspreekpunt voor personeel en klanten. Annick: “We spelen met Mr. Georges ook steeds in op de seizoenen en speciale gebeurtenissen zoals carnaval, Valentijn, Pasen, moeder- en vaderdag, het wildseizoen, Sinterklaas en uiteraard de feestdagen. We hebben een fantastisch team in Sint-Kruis en een goede planning en overdracht zijn daarbij van groot belang. Vermits we met een tweeploegensysteem werken, moet alles ‘s middags netjes doorgegeven worden wat de taken en afspraken zijn om functioneel en efficiënt te kunnen werken .”
Uniek shop-in-shopconcept
Het kwaliteitslabel van Mr Georges bespeelt alle zintuigen. Hier vind je honderden lekkere ideeën die vaak van kleinschalige producenten komen, hoog in de bergen of verscholen in petieterige West-Vlaamse dorpjes, die eten creëren met een verhaal. Charcuterie van Hendrik Dierendonck uit Veurne, producten van Duke of Berkshire (Ploegsteert), ’t Groendal (Roeselare), Damse Kaasmakerij (Damme), Kaasmakerij De Moerenaar (Veurne) en ’t Reigershof Kaasmakerij (De Haan): het is maar een kleine greep uit het lokaal aanbod. Verder zijn er kant-en-klare gerechten van bekende en bekroonde restaurants uit de buurt. Smaak- en spraakmakende gerechten en dat laatste mag je best letterlijk nemen want elke kaas, ieder gerecht of stukje charcuterie heeft een eigen verhaal. De medewerkers zullen je graag en vrijblijvend met raad en daad bijstaan mocht er advies nodig zijn. Bovendien hoef je je niet bij Mr Georges zelf af te rekenen. Het gemak en de hygiëne dient de mensen dus wordt alles makkelijk aan de kassa van AD Delhaize zelf betaald. Tapas-, kaas-, Belgische en Zuiderse schotels kan je gemakkelijk ter plaatse bestellen of op voorhand op www.mrgeorges.be
Roze bril
Lode Vande Vyvere: “Ik ben fier dat we over een fantastisch team medewerkers mogen beschikken en dat wil ik hier nog zeker benadrukken. Een goed geoliede machine rendeert maar pas wanneer alle onderdelen meedraaien. Je mag dan wel een mooi product hebben, maar het zijn tenslotte de medewerkers die een heel belangrijke schakel in het succes van Mr. Georges blijven. Zij zijn ook het eerste aanspreekpunt, het visitekaartje. Een babbeltje met de klant, een bereiding uitleggen, de herkomst van een paté meegeven: het past in ons verhaal. Een menselijke aanpak en omgang zijn zeer belangrijk en daar doen we geen enkele toegeving op.”

 

0 reacties

Wees de eerste die reageert op dit artikel!

Geef een reactie op dit artikel

Velden met een * zijn verplicht in te vullen. E-mailadressen worden nooit gepubliceerd op de website.