Gebruuk je gie nog e wasandje? Brugse Hilde Ghyoot wil revolutie ontketenen om water te besparen
Hilde Ghyoot, Bruggelinge en medewerker van Broederlijk Delen, probeert haar eigen kleine revolutie te ontketenen om samen water te besparen. Wist je dat douchen 20 tot 60 liter water verbruikt? Naast af en toe douchen je regelmatig aan de lavabo wassen met een washandje, bespaart water. En als we dat met z’n allen doen, maakt het een verschil. Daarom verkoopt Hilde, in samenwerking met Atelier MieJef, het Brugse borduuratelier, washandjes waarop de slogan uit de tv-reeks Bevergem geborduurd staat: Gebruuk je gie nog e washandje? Nog tot 8 april loopt de jaarlijkse campagne van Broederlijk Delen.
Het thema draait rond de ‘25%-revolutie’. De kernboodschap is dat je met een minderheid een maximaal effect kan hebben, om een duurzame wereld te creëeren zonder ongelijkheid. Het geheel is méér dan de som van de delen. Iedereen die in actie komt voor verandering is een activist en dat kan op uiteenlopende manieren: een petitie tekenen, duurzaam leven, burgerlijk ongehoorzaam zijn…
Broes en Saartje van Atelier Miejef kregen de vraag van Hilde voor een samenwerking in kader van deze actie, ten voordele van de campagne van Broederlijk Delen. Als jonge startup willen ze zich graag engageren voor een betere wereld. Dus past een samenwerking met Broederlijk Delen perfect in hun werking: sociaal, duurzaam, ecologisch leven. De washandjes zijn gemaakt van biokatoen, worden gemaakt in Pittem en geborduurd in de Brugse binnenstad (St. Anna). Meer info: https://miejef.be/products/washandjes-broederlijk-delen.