Home > Hoe maak je een leuke goodiebag voor je bedrijf?

Hoe maak je een leuke goodiebag voor je bedrijf?

Geschreven op 9 maart 2023 om 07:25 door Mario De Wilde

Goodiebags uitdelen is een van de beste manieren om mensen te bedanken. Zowel bestaande als potentiële klanten appreciëren de moeite. Daarnaast blijft je merknaam langer hangen en krijgt men een positievere associatie bij je zaak. Wil je je naamsbekendheid vergroten? Of de relatie met je klanten verbeteren? Wil je allebei? Deel dan goodiebags uit. 

Presentatie 

Het eerste dat men ziet als je goodiebags uit deelt, is het zakje of de tas zelf. De verpakking is dus best belangrijk. De tas die je uitkiest moet aan twee belangrijke vereisten voldoen. 

Ten eerste is die in het beste geval een trendy of knappe tas, en ten tweede is moet die praktisch zijn. Het is ideaal als mensen zo veel mogelijk van je goodiebag (blijven) gebruiken. Zo blijft je naam namelijk langer hangen. Denk daarom aan totebags met jouw logo op. Totebags zijn hip en zullen hoogstwaarschijnlijk verder gebruikt worden. Dat is zeker zo als je een knap of luxueus logo hebt. Ze blijven echter de duurste optie. Als je kosten wilt besparen kan je voor kartonnen zakjes kiezen. 

Inhoud

Als je praktische en handige cadeaus in je goodiebag steekt zullen mensen die meer gebruiken. Zo worden ze vaker blootgesteld aan jouw merk en wordt je naamsbekendheid ook vergroot. Mensen houden daarbij van nieuwe dingen die ze écht gaan gebruiken. Laat bijvoorbeeld aanstekers bedrukken en geef er een geurkaarsje bij met jouw logo op. Zo hebben zowel rokers als niet-rokers een praktisch en attent cadeautje. Geef ook zeker een infofiche mee over jouw bedrijf. Let er wel op dat je goodiebag geen reclamebundel wordt. Ook dat schrikt af. 

Als de mogelijkheid bestaat schenk je ook best een staaltje. Dat is natuurlijk uitdagend als je bedrijf diensten levert in plaats van producten. Maar als het mogelijk is steek je best een voorproefje in de zakjes. Goodiebags zijn een mooie kans om je product bij de (potentiële) klant te brengen. Maak daar dus gebruik van. Bestaat er echt geen optie om een fysiek product mee te geven? Overweeg dan een waardebon te voorzien. 

Wees uniek

Toegegeven, goodiebags zijn geen uitzonderlijke promotionele acties. Veel bedrijven voorzien zo’n cadeauzakjes. Schriftjes en pennen zijn bijvoorbeeld standaard inbegrepen. Dat komt omdat ze goed werken als promotioneel materiaal, maar het onderscheidt je niet van je concurrentie. Daarom kan je met een kleine toevoeging een unieke indruk achter laten. Geef een compacte powerbank mee als je daar budget voor hebt. Vergeet geen versnapering of koekje, een theezakje en je kan ook een mok laten bedrukken. Het belangrijkste is dat je de persoonlijkheid van je merk in je goodiebag steekt. Onthoud dat je met goodiebags naamsbekendheid wilt vergroten en een betere klantrelatie wilt bereiken. De combinatie van authenticiteit, uniciteit en vrijgevigheid is hier doorslaggevend. 

 

0 reacties

Wees de eerste die reageert op dit artikel!

Geef een reactie op dit artikel

Velden met een * zijn verplicht in te vullen. E-mailadressen worden nooit gepubliceerd op de website.