Home > Vind hier de beste marketingbureaus bij jou in de buurt

Vind hier de beste marketingbureaus bij jou in de buurt

Geschreven op 28 september 2022 om 08:49 door Mario De Wilde

Je komt als bedrijf niet meer om online advertising heen. Als mensen iets willen weten, kunnen ze dat gaan opzoeken door op zoekmachines naar bepaalde woorden te zoeken. In één opslag krijg je een antwoord op je vraag. In deze blog bespreken we enkele tips waarom je moet inzetten op online advertising en hoe je hiermee zelf aan de slag kunt gaan.

Speelveld

De tijd dat alleen grote bedrijven gebruik maken van online adverteren, is definitief verleden tijd. Ieder bedrijf kan aan online advertising doen en je kan zelf de grootte van het budget bepalen. De consument is namelijk altijd online en bereikbaar. Hiermee kan een bestelling binnen enkele minuten worden gedaan en kan het overal waar er een internetverbinding is. Een potentiële aankoop van de consument wordt ook geboost door middel van online marketing. Daarnaast zijn er twee verschillende manieren waarop er kan worden omgegaan met online marketing, namelijk SEO en SEA. De verschillen vertellen we je hieronder.

SEO

Een andere benaming voor SEO is ook wel zoekmachineoptimalisatie. Het doel van SEO is om een hogere positie in een zoekmachine te bemachtigen. SEO bestaat uit drie pijlers, namelijk techniek, content en autoriteit. Door middel van een zoekwoorden onderzoek te doen, kom je erachter op welke woorden mensen zoeken naar jouw product of dienst. Op deze zoekwoorden wil je je SEO optimaliseren. Zo kun je de techniek van je website verbeteren, de content optimaliseren op de zoekwoorden en linkbuilding activiteiten uitvoeren. Hiermee hoop je dat zoekmachines jouw website beter indexeren en je hiermee een hogere positie krijgt.

SEA

Waar je bij SEO linkbuilding activiteiten kunt uitvoeren op basis van ruilen of inkopen, gaat het erbij SEA enkel betaald aan toe. Je gaat dan ook adverteren. Je gebruikt hier ook de zoekmachine voor, maar je hoeft pas te betalen wanneer er mensen op de advertentie hebben geklikt. Dus hoe meer mensen op je advertentie klikken hoe meer je moet gaan betalen. Bij SEA wordt altijd aangegeven dat het om een advertentie gaat. Je hebt bij SEA ook meer controle, je weet namelijk precies hoeveel mensen er op je site zijn gekomen door de advertentie. Helaas is het wel zo dat als je budget op je, je website niet meer hoog in de zoekresultaten zal staan.


Je kan zelf aan de slag aan de slag gaan met SEO en/of SEA, maar het werk wordt door best veel mensen onderschat. Hier gaat namelijk veel tijd en energie inzitten om de juiste zoekwoorden te vinden. Gelukkig zijn er bureaus die je hiervoor kunt inschakelen, zoals de beste marketingbureaus in Brussel. Op deze manier kun jij je op andere dingen focussen binnen je bedrijf.

0 reacties

Wees de eerste die reageert op dit artikel!

Geef een reactie op dit artikel

Velden met een * zijn verplicht in te vullen. E-mailadressen worden nooit gepubliceerd op de website.