DALI-bier voor 45 impactscholen in Brugse regio
Qué? DALI en onderwijs, inderdaad geen klein bier. De voorbije maanden werd een scholengroep brede nieuwe visie uitgewerkt die de naam DALI kreeg. Met die visie wil de overkoepelende scholengroep alle medewerkers van de ruim 45 impactscholen stimuleren om te excelleren. Er wordt ingezet op vier domeinen waarbinnen dare-act-learn-inspire van toepassing is: Great Place To Work, Great Place To Learn, Meesterschap en Wolfpack.
Centraal vormgegeven en digitaal gedeeld
De verschillende bouwstenen van de visie werden, volledig coronaproof, realtime digitaal gedeeld met alle schoolteams. Per domein zijn er filmpjes en inspirerende getuigenissen. Bovendien liet keynote spreker en innovatiespecialist Jef Staes gisteren zijn licht schijnen over de evoluties in het onderwijs en over de DALI-aanpak van impact scholengroep.
Op elke locatie klinken met DALI-bier
Na de live sessie van Jef Staes en de aansluitende vragenronde, werd in elke impact school een receptie gehouden met het speciaal gebrouwen DALI-bier. Algemeen directeur Wim Van Kerckvoorde overhandigde niet alleen een DALI-bier, maar hij gaf ook toelichting bij de nieuwe DALI-visie en de toekomstplannen
Op het etiket zie je DALI, Tripel (of blond bier) met impact en dat is geen toeval. Het bier verwijst naar de scholengroepbrede nieuwe visie van de impact scholengroep waarbij DALI staat voor “Dare Act Learn Inspire”. DALI werd visueel gekoppeld aan de franchise van “Casa de Papel”. Zo zet de scholengroep in op herkenbaarheid en blijft het beeld hangen in de hoofden van het personeel dat de komende tijd gestimuleerd wordt.