Wijlen Marc Demeyer ontving gisteren postuum het ereburgerschap van Avelgem
De gemeenteraad van Avelgem besliste gisteren om wijlen Marc Demeyer postuum het ereburgerschap van Avelgem toe te kennen. Dit jaar is het precies 50 jaar geleden dat hij de prestigieuze wielerklassieker Parijs–Roubaix won. Die overwinning, samen met andere successen zoals Dwars door Vlaanderen, Parijs–Brussel, Nokere Koerse en etappezeges in de Ronde van Frankrijk, bezorgde hem een blijvende plaats in de Belgische wielergeschiedenis. Marc Demeyer had een sterke band met Avelgem (Outrijve) en droeg met zijn sportieve carrière bij aan de uitstraling van zowel de wielersport als de gemeente. Het ereburgerschap werd gisteren officieel gehuldigd tijdens de Koers van Avelgem (Morgan Blue Classic – Omloop der 3 Provincies) en vond plaats aan het Sint-Jan Berchmanscollege (Kasteelstraat 12, Avelgem). Tijdens de huldiging werd tevens een oorkonde ereburgerschap overhandigd.
