Home > Westendenaars tekenen massaal petitie tegen ‘grootheidswaanzin van J-M Dedecker’ met bouw woontorens

Westendenaars tekenen massaal petitie tegen ‘grootheidswaanzin van J-M Dedecker’ met bouw woontorens

Geschreven op 30 september 2022 om 14:03 door Mario De Wilde

In de Middelkerkse deelgemeente Westende is men een petitie gestart tegen de plannen voor drie woontorens in de deelgemeente Westende. Die zullen zo’n twintig etages hoog worden. Ook in Middelkerke komt er steeds meer protest. De tegenstanders van die plannen zeggen dat veel mensen hun zicht op zee zullen verliezen door de hoogbouw. Ze vinden dat de plannen van grootheidswaanzin getuigen. “Het is een megaproject dat de draagkracht van een kleinschalige, familiale en gemoedelijke kustgemeente als Westende overstijgt” klinkt het in de petitie.

 

 

20 reacties

Henriette
Geschreven op 2022-10-15 15:13:55
Mijnheer De Dedecker Groene zone moet groene zone blijven Wij willen geen hoge woontoren voor ons appartementsgebouw Hier gaat het alleen om het geld Uw ziet de splinter in andermans oog,maar de balk dat in uw oog is ziet u niet Mijheer De Dedecker, ben echt in u teleurgesteld Een boze tweedeverblijver
Jorgen
Geschreven op 2022-10-15 14:41:08
Hallo Echt triestig ,het gaat allemaal om geld Eerst groen beloven en overal uithangen uw plannen ?en dan met een grote woontoren komen Wat er trouwens niet gezet mag worden ,want het is anders ingekleurd Dacht echt meneer Dedecker dat je een eerlijk man was ,maar ja blijkbaar niet Eerst de mensen van alles beloven en dan de rug draaien merci Van een teleurgestelde 2 de verblijver
Glenn
Geschreven op 2022-10-04 08:13:11
Gewoon een schande.
Iris
Geschreven op 2022-10-03 20:49:40
Vorig jaar verliefd geworden op het open zeezicht en daarom onze studio in Westende gekocht. Niet te geloven dat De Decker hier nu een einde aan wil maken. We dachten een eerlijke burgemeester te hebben getroffen die tegen corruptie en wanbeleid is en rekening houdt met zijn bevolking en de tweedeverblijvers. Als dit echt doorgaat hebben we ons serieus vergist in deze man.
Pirlet
Geschreven op 2022-10-03 18:57:56
Westende est une petite station balnéaire et ces tours défigureront Westende et feront fuir ceux qui apprécient notre belle plage familiale. Te veel is te veel.
Degrande oliviere
Geschreven op 2022-10-03 18:47:01
Je suis contre ce projet de construction d'immeubles
Busschots Joachim
Geschreven op 2022-10-03 15:19:11
Ik ben ook eigenaar van een studio in Westende. Ook ik verlies mijn zee zicht en wil deze petitie zeker steunen en ook tekenen
Jenny -Happaerts
Geschreven op 2022-10-03 11:13:31
Laten we Westende aub gezellig houden en familiaal
Christel
Geschreven op 2022-10-03 10:50:24
Wij horen steeds meer tegens en zullen zeker doorgaan met de petitie en indien nodig natuurlijk verdere stappen. Hiet de link naar de petitie https://www.petities.com/wij_zeggen_neen_aan_de_bouw_van_de_3_woontorens_in_middelkerke?fs=e&s=cl&fbclid=IwAR3P7g_UqdbFndxMwImGQsTDd_wGWN8YzvyQLPVo1ZnKHAwW_ewz6NheGzg&fs=e&s=cl
Buze Marie- Jeanne
Geschreven op 2022-10-02 23:56:37
Westende moet Westende blijven gezellig en familiaal, geen woontorens.
Ann
Geschreven op 2022-10-02 21:40:40
Schandalig! Dit mogen we niet laten gebeuren!
Stessens Kim
Geschreven op 2022-10-02 21:26:05
Absoluut geen grote woontorens in Westende... maak het kindvriendelijk en familiaal. Westende moet Westende blijven met zijn eigen karakter !
Blanckaert Fientje
Geschreven op 2022-10-02 21:06:16
Woontorens zijn pas een PUIST in Westende meneer De Decker...
Jacqueline.
Geschreven op 2022-10-02 20:19:12
Het rauchenbergplein is de mooiste plaats voor de beloofde botanische tuin. Een mooi park met zichtbanken en wandelpaden en moet de kleinschalige familie badplaats blijven voor de werkende mens die heel hard werkt voor een mooi stekje.
René Deleu
Geschreven op 2022-10-02 20:18:57
Het kan niet zijn dat een gemeente (burgemeester met waanvoorstellingen) zich gaat inmengen met woningbouw of tweede verblijvers bouw. En zeker al niet als dat gepaard gaat met waarde vernieling van alle privégoed rondom het Rauchenbergplein of waar dan ook. Of speelt de belangenvermenging met de bouwpromotoren een grotere rol. In de jaren '60 was dat schering en inslag dat de burgervader zonder schaamte groot geld zag in verkavelingen en grootbouw ten nadele van de plaatselijke bevolking. Zijn we terug naar af?
Andrra
Geschreven op 2022-10-02 20:17:11
Wij zijn hier anderhalf jaar geleden komen wonen dit door de sfeer van net geen grote stad maar zeer gezellig. We willen dit graag zo blijven voelen...
Kari
Geschreven op 2022-10-02 19:08:54
als ze gebeuren, ga ik verhuizen...
Johan De Clercq
Geschreven op 2022-10-02 18:40:49
Absoluut een neen voor hoge woontorens. Past helemaal niet in het rustige Westende.
Greta Aché
Geschreven op 2022-10-02 18:37:46
Geen hoge woontorens in Westende. Past helemaal niet in het rustig en familiaal Westende.
Nicole
Geschreven op 2022-10-02 13:05:09
Prachtig verwoord!! Ikzelf zit met mijne studio, op 5de verdiep met nu nog "panoramisch" zeezicht volkedige terraslengte, in het open zeegat !! De groene long van het fam. Westende. Dit zicht heeft mij en de anderen "geld" gekost, en nu willen ze dit afpakken!! Denk 3x ba Jmd. Waar zijn uw voornemens ??!!. Geen beton in Westende , westenfe is en was voor de GEWONE WERKENDE MENS. Laat dit zo blijven.