Home > West-Vlaamse VDC-Komerz uit Menen lanceert nieuw Belgisch e-commerce platform vandeca.com

West-Vlaamse VDC-Komerz uit Menen lanceert nieuw Belgisch e-commerce platform vandeca.com

Geschreven op 30 mei 2022 om 19:36 door Mario De Wilde

Het West-Vlaamse VDC-Komerz uit Menen staat al jaren gekend als expert en all-in-one partner in e-commerce, met nadruk op snoep en chocolade. Door telkens te innoveren met herbruikbare en duurzame verpakkingen bouwden ze een mooie klantenbasis op. In 2020, tijdens de uitbraak van de Covid-19 pandemie, wilden Dieter Vandecasteele en zijn team hun trouwe klanten, zowel bedrijven als particulieren, blijven bereiken en werd Chocolademarkt.com opgericht. Dit viel meteen in de smaak omwille van het gebruiksgemak én het unieke aanbod.

De vele leveranciers, met onder andere grote namen als Mondelez, Nestlé, Mars & Libeert bevestigden hun vertrouwen in dit unieke, online Belgische concept. Een concept dat zich uit in herbruikbare en duurzame verpakkingen waarvan Mixxboxx en Les Folies de Lowie hun private labels zijn. Op die manier wordt telkens gezorgd voor toegevoegde waarde. Zo krijgt je verpakking na consumptie een tweede leven.

Al snel besloten dezelfde partners de samenwerking te versterken en up te graden door een groter aanbod te voorzien. Daarnaast vonden meer fabrikanten de weg naar VDC-Komerz waardoor het aanbod steeds verruimde. Zo werd het Vandeca-platform opgestart eind mei 2022: een verzameling van markten met een heel divers aanbod A-merken in chocolade, snoep, koeken, snacks, ontbijt en ook dierenvoeding.

Vandeca levert het beste van alle A-merken in België en Nederland stevig verpakt aan huis. Bovendien krijgt elke klant bij elke aankoop gratis Vande€ash, wat gebruikt kan worden als leuke korting bij de volgende aankoop. Naast een heerlijk aanbod heeft Vandeca ook een snelle, verzorgde en uitgekiende logistiek. Bovendien beschikt VDC-Komerz over licentieovereenkomsten met o.a. Mondelez (Côte d’Or, Milka, Oreo, LU & Toblerone), Haribo, Storck (merci), Roger & Roger (Croky), Perfetti Van Melle (Look-o-Look, Chupa Chups, Mentos), Lotus Bakeries, Libeert… om voor hen specifieke verpakkingen en producten te kunnen ontwikkelen en vermarkten. Binnenkort sluiten nog heel wat nieuwe partners aan waarbij gesprekken in finale fases zitten.

De plannen van www.vandeca.com zijn ambitieus en worden de komende maanden uitgebreid met een Franstalige versie, een uitbreiding van het gepersonaliseerde aanbod ter ere van elke gelegenheid, én een B2B-omgeving waarin bedrijven en retailers het unieke aanbod kunnen terugvinden. Managing Director Dieter Vandecasteele licht toe: met Vandeca zijn we erin geslaagd een uniek aanbod voor te stellen binnen dit specifieke segment. We bieden vooral gemak aan onze klanten. Een one-stop-shop waar je zowel je favoriete chocolade of snoep vindt in een originele verpakking, een lekker geschenk voor elke gelegenheid alsook voeding voor je trouwe viervoeter. Het voorbije anderhalf jaar hebben we geïnvesteerd in een fonkelnieuw ERP-systeem (in samenwerking met Lean-Interactions uit Deerlijk), zijn we in zee gegaan met Digital Mind uit Poperinge voor de bouw van ons platform en zijn we met Well Communications uit Roeselare onze online communicatie aan het uitwerken. Stuk voor stuk op-en-top professionals binnen hun segment. We vinden het dan ook superbelangrijk om met mensen en bedrijven uit eigen streek te kunnen samenwerken. De veelgehoorde kritiek dat alle knowhow en macht bij buitenlandse giganten zit, is voor ons dan ook een grote motivator om net het tegendeel met Vandeca te kunnen bewijzen. Ook voor de fabrikanten en partners zelf zijn wij een ideale all-in-one partner. We zorgen voor een specifiek E-commerce aanbod van al hun merken en producten, zorgen ervoor dat alles picobello wordt gepresenteerd, staan in voor de verkoop ervan én zorgen er bovendien voor dat alles vlot en goed verpakt bij de klant geraakt. Kortom, Vandeca is van alle markten thuis. Door deze wisselwerking met onze fabrikanten creëren we een win-win-win situatie met positieve resultaten voor de fabrikant, VDC-Komerz én de eindklant. We voelen ons echte ambassadeurs voor al deze merken en denken niet alleen aan directe verkopen, maar streven ook mee naar merkenopbouw en branding. We zijn uitermate trots onze nieuwste telg binnen VDC-Komerz te kunnen voorstellen en zijn dan ook bijzonder fier op al onze medewerkers die er permanent voor zorgen dat we een glimlach kunnen toveren op het gezicht van elke klant wanneer die zijn pakketje ontvangt. Want daar doen we het uiteindelijk voor. We brengen je geluk.”

USP’s:
• het grootste online aanbod in België en Nederland, telkens met dat tikkeltje meer
• alle topmerken onder één virtueel dakje
• personalisatie mogelijk
• levering aan huis binnen twee werkdagen

www.vandeca.com

0 reacties

Wees de eerste die reageert op dit artikel!

Geef een reactie op dit artikel

Velden met een * zijn verplicht in te vullen. E-mailadressen worden nooit gepubliceerd op de website.