Home > Visit Bruges verklaart liefde aan Zeebrugge met marketingcampagne Beau Séjour

Visit Bruges verklaart liefde aan Zeebrugge met marketingcampagne Beau Séjour

Geschreven op 29 januari 2021 om 15:47 door Mario De Wilde

In oktober 2018 kwam productiehuis De Mensen het tweede seizoen van de tv-serie Beau Séjour met als locatie ‘de kust’ pitchen bij Stad Brugge. De eerste reeks was met 1,3 miljoen kijkers – of een marktaandeel van 48,1% – de meest bekeken fictiereeks van 2017 (en was later ook op de Franse en Duitse televisie – Arte – en Netflix te zien). Visit Bruges was nagenoeg meteen overtuigd van het mooie toeristische potentieel van deze tweede reeks voor de Brugse badstad en ondersteunde deze productie als onderdeel van de revitalisering van Zeebrugge binnen haar werking voor 2019 en 2020 met telkens 22.500 euro.

De eerste aflevering van Beau Séjour, zondag te zien op Eén, belooft dit toeristische potentieel alvast waar te maken en dus zet Visit Bruges volop in op de uitrol van kansen die de serie voor Zeebrugge schept. Naast de zwoele, zomerse look van de badplaats in de serie en de positieve positionering van Zeebrugge in communicatie en mediacampagne van Eén, zet Visit Bruges zelf in op een aantal concrete acties die dit potentieel ten volle moeten benutten. Naast een campagnepagina op www.visitbruges.be met toeristische content over de locaties waar werd gefilmd en een aantal interviews over Zeebrugge met de hoofdacteurs, wordt in een eerste fase ook in Zeebrugge zelf voor de nodige visibiliteit gezorgd door het aanbrengen van QR-codes op de belangrijkste filmlocaties. Die codes linken op hun beurt naar content over de serie op de Zeebrugge-pagina’s van Visit Bruges.

Schepen van toerisme Philip Pierins: “Deze reeks Beau Séjour kan samen met de plannen voor de reconversie van de oude vismijnsite het keerpunt vormen in de langverwachte revitalisering van Zeebrugge. We staan te popelen om een aantal fantastische locaties in Zeebrugge via warme beelden te delen met minstens evenveel kijkers als voor het eerste seizoen van Beau Séjour.” Na de laatste uitzending (die mooi samenvalt met het begin van de paasvakantie, traditioneel de start van het toeristische seizoen in Zeebrugge) wordt de campagnepagina aangevuld met setfoto’s en wordt ook een moviemap gelanceerd. “Die brochure linkt de verschillende locaties van de serie met een fietsroute aan elkaar, aangevuld met een beschrijving van de scenario’s uit Beau Séjour die zich in Brugge en Zeebrugge afspelen. Ook de stadsplannen van Zeebrugge krijgen een update met de locaties van Beau Séjour en in het straatbeeld staan een aantal ingrepen gepland die de aandacht van bezoekers op de reeks vestigen. Ook de mediakanalen die ingezet worden binnen de reguliere marketingcampagne van Zeebrugge krijgen een Beau Séjour-sausje”, zegt burgemeester Dirk De fauw.

Kers op de taart is de verkoop van de serie aan NPO (Nederland) met uitzending vanaf de zomer 2021 en Arte (Duitsland + Frankrijk) met uitzending vanaf september 2021. Daarin schuilt extra toeristisch potentieel vanuit de buurlanden en zal via de perswerking, web en social vanuit Visit Bruges worden ingespeeld.

1 reactie

jan clessens
Geschreven op 2021-03-15 12:33:51
het appartement van dochter alice bevind zich in de panne en niet in zeebrugge.hoe weet ik dat=:dit was het appartement vroeger van mijn ouders. in de vissersstraat.

Geef een reactie op dit artikel

Velden met een * zijn verplicht in te vullen. E-mailadressen worden nooit gepubliceerd op de website.