Vanaf zaterdag kan je meedoen aan een culinaire stadswandeling in Kortrijk
Vanaf zaterdag kan je meedoen aan een culinaire stadswandeling in Kortrijk. Met dank aan Reisbureau Travelbase en de Kortrijkse ontwerper en designer Tom Vandeweghe. Voornaamste doel de Kortrijkse binnenstad en de lokale horeca nieuw leven in te blazen. Travelbase organiseert in normale tijden actieve reizen met focus op natuur en avontuur, van een sneeuwscootertocht in Lapland tot een Canoe Trip in Zweden. Deze dynamische touroperator heeft vestigingen in Gent, Amsterdam en Brussel/Waver. Vanuit enkele crewleden in Nederland die hun baan verloren in de horeca, ontstond het idee om de horeca een hart onder de riem te steken. Deze tijden met reisbeperkingen vragen om een creatieve en positieve aanpak en zo ontstond de Stadswandeling. Ga corona-proof met jouw bubbel op ontdekkingstocht in verschillende steden.
Tijdens de corona crisis is wandelen tot internationale volkssport verheven en nieuwe initiatieven schieten als paddenstoelen uit de grond. Het traject bedraagt een 5 à 7-tal kilometers en bij enkele hotspots, kleine lokale ondernemers, kan je terecht voor een voordelig geprijsde deal. ‘Bij het uitstippelen van de route hebben we gezocht naar een evenwicht tussen hidden gems, uitzichten en interessante culinaire pitstops’, legt Thomas Lambrechts van Travelbase uit. ‘We mikken daarbij zeker niet enkel op toeristen, ook locals zullen onderweg nieuwe plekken ontdekken.’
“In België hebben we ondertussen al wandelingen in meer dan 20 steden zoals bijv.. Brussel, Leuven, Antwerpen, Hasselt, Turnhout, Brugge, Oostende, Mechelen, Genk, Aalst,… Wij staan open voor nieuwe steden! Ook in Nederland zijn de stadsparcours een groot succes. ‘In sommige Nederlandse steden trekken we tot wel 3.000 bezoekers per weekend’, aldus Lambrechts.
De stadswandeling gaat telkens door op zaterdag en zondag. In de vakanties ook tijdens weekdagen. Iedereen kan in zijn eigen tempo wandelen op een tijdstip naar keuze tussen 12:00-18:00. Inschrijven is in eerste instantie gratis, vanaf maart betaal je 4 euro. De dag voor de wandeling krijg je de kaart, de geheime code voor de horeca deals, aantal ludieke quiz vragen en zoekopdrachten, weetjes en een spotify playlist opgestuurd.
Tom Vandeweghe kent Kortrijk als zijn spreekwoordelijke binnenzak en voerde projecten uit voor onder andere Designmuseum Gent, Red Dot Design Museum Essen, Modular Lighting Instruments Roeselare, S.M.A.K. Gent, Red Bull, Grey Goose, Bacardi, PlayStation, Omega Pharma, Millie Vanillie, Culture Club, Copperhead, Blind Tiger, Electrawinds, Curtis Alto, Liquidfloors, Kanvas., Fever Tree, Belmodo, Koperhuis, POP, Hij zorgde ervoor dat er nu ook een culinaire wandeling in Kortrijk komt. Kortom: een win-win situatie met een erg leuk, corona-proof, uitje als gevolg! Inschrijven kan via de website www.destadswandeling.com of instagram @destadswandeling