Home > Vanaf vandaag kan je in Beernem en Oostkamp aan Gevaerts-Zuid opnieuw het kanaal induiken

Vanaf vandaag kan je in Beernem en Oostkamp aan Gevaerts-Zuid opnieuw het kanaal induiken

Geschreven op 4 juni 2026 om 07:00 door Mario De Wilde

Goed nieuws voor alle sportieve waterratten: vanaf vandaag 4 juni kan je opnieuw elke donderdagavond terecht in de dode arm van het kanaal Gent-Brugge aan Gevaerts-Zuid voor een verfrissende zwemtraining in open water. Samen met de gemeente Beernem maakt Oostkamp voor het zesde jaar op rij kanaalzwemmen mogelijk. En er is nóg beter nieuws: deelnemen is voortaan gratis, vooraf inschrijven is niet meer nodig en ook niet-clubleden zijn welkom. Alle geoefende zwemmers kunnen tussen 18 en 20 uur veilig genieten van deze unieke sportbeleving.
✅ Gratis deelname
✅ Geen voorafgaande inschrijving nodig
✅ Open voor alle geoefende zwemmers
✅ Redders aanwezig
✅ Wekelijkse controle van de waterkwaliteit
Wie graag kennismaakt met openwaterzwemmen of zijn techniek wil opfrissen, kan deelnemen aan een gratis initiatie op 9 of 16 juni. Met dit initiatief stimuleren Beernem en Oostkamp sport, beweging en een gezonde levensstijl in een prachtige natuurlijke omgeving. Veel zwemplezier aan iedereen die deze zomer de uitdaging aangaat. Foto G. St.

0 reacties

Wees de eerste die reageert op dit artikel!

Geef een reactie op dit artikel

Velden met een * zijn verplicht in te vullen. E-mailadressen worden nooit gepubliceerd op de website.