Home > UNIZO West-Vlaanderen maakt finalisten (beloftevolle) KMO van het Jaar bekend

UNIZO West-Vlaanderen maakt finalisten (beloftevolle) KMO van het Jaar bekend

Geschreven op 27 september 2023 om 07:35 door Mario De Wilde

In Kortrijk werden gisteren de zes finalisten van de prestigieuze wedstrijd (beloftevolle) KMO van het Jaar bekendgemaakt. Jaarlijks organiseert UNIZO West-Vlaanderen deze wedstrijd om KMO’s in de kijker te zetten. Dit jaar wordt de prijs uitgereikt op donderdag 19 oktober bij INOFEC in Tielt tijdens een grote show met zittend diner. Een deskundige jury beslist de komende weken na enkele bedrijfsbezoeken wie per categorie aan het langste eind trekt.

Zowel voor de categorie beloftevolle KMO van het Jaar als voor de categorie KMO van het Jaar zijn telkens 3 finalisten bepaald door de jury op basis van ingediende dossiers. “Er was dit jaar, nog meer dan anders, heel wat enthousiasme om deel te nemen aan de wedstrijd, dus het was geen makkelijke klus om al een selectie van 3 te maken”, zegt Vincent Kint, gedelegeerd bestuurder van UNIZO West-Vlaanderen. “Dankzij het feit dat West-Vlaanderen al 2 jaar ook de Vlaamse winnaar aflevert, was er meer interesse om een dossier in te dienen dan anders. Het zal ongetwijfeld nog een moeilijkere opdracht zijn om een winnaar per categorie te kiezen.”

Beloftevolle KMO van het Jaar
Dé vereiste om in deze categorie mee te mogen doen is dat je niet langer dan 5 jaar mag bestaan én dat de KMO ambitie toont om te groeien in verschillende aspecten.

De eerste finalist is Qualitec. Qualitec koppelt talenten en competenties met bedrijven. Samen gaan ze op zoek naar een flexibele en kwaliteitsvolle oplossing voor technieker en bedrijf. Gelukkige techniekers die zich persoonlijk en professioneel positief blijven ontwikkelen vormen de kwalitatieve basis van hun bedrijf.

De tweede finalist voor de categorie beloftevolle KMO van het Jaar is BiometriQ. Bij BiometriQ brengen ze aan de hand van onder andere geavanceerde DNA, bloed en levensstijl analyses jouw lichaam in kaart. Op die manier kan je samen met jouw diëtist of coach nog slimmere keuzes maken, en sneller jouw doelen bereiken. Tijdens een traject bij hen wordt je lichaam in kaart gebracht, krijg je levenslang unieke inzichten, ontvang je een persoonlijk voedings- en sportplan en zo veel meer.

De derde en laatste finalist in deze categorie is Strateeg HR. Strateeg HR is een HR-consultancy bedrijf met specialisatie in 3 onderdelen: inhouse rekrutering, opmaak van digitale rekruteringscampagnes via sociale media en HR advies bij de klant in de breedste zin van het woord. Ze omschrijven zichzelf als een one-stop-shop voor HR.

KMO van het Jaar
Voor de categorie KMO van het Jaar zijn enkele voorwaarden om aan te voldoen zoals een minimum aan medewerkers, een minimum omzet enzovoort. “Ook in deze categorie mogen we 3 sterke finalisten voorstellen”, zegt Vincent Kint.

Visix noemt zichzelf en hun personeel ‘brand shiners’. Ze willen je merk dan ook doen stralen. Zowel outdoor als indoor op je event. Ze laten bedrijven en producten scoren met visueel sterke en innovatieve oplossingen die echt ‘af’ zijn. Visix is een Europees toonaangevend groot-formaat drukkerij van kwalitatief en duurzaam promotiemateriaal met visuele impact. Het Visix Brand Shiners-team combineert permanente aandacht voor werkplezier met oprechte waardering voor elkaars inzet. Door professioneel advies, expertise en service genieten hun klanten van een zorgeloze ervaring.

Raida houdt zich dagelijks bezig met de verkoop, onderhoud, herstellingen en service van premium fietsmerken in Vlaanderen en Brussel. Raida is jouw cycling boutique, van en voor fietsliefhebbers. Ze hebben een productengamma van topmerken, fietskleding en accessoires, in combinatie met diensten zoals onderhoud, fietsleasing of verzekeringen. Raida is jouw adres voor doorgedreven, inhouse expertise. Hier start de mobility movement. Ze zijn jouw partner in een bewustere, gezondere manier van bewegen, een belevenisshop met een premium aanbod en advies op jouw maat. Want volgens hen is elke fietser uniek.

The List Media beschrijft zijn kernactiviteit als het genereren van klanten voor hun klanten. Ze zetten strategische marketingplannen op voor hun klanten, creëren content met dank aan hun inhouse marketingexperts, maken websites in functie van lead-generatie, doen ze aan rebranding voor bedrijven, bieden ze aan hun klanten sparring consultants aan en zo veel meer. Met hun cliënten werken ze op lange termijn. Ze zijn als het ware een verlengde van een bedrijf en vormen hun dienst marketing zonder dat ze daarvoor een gans marketingteam in huis dienen aan te nemen.

“Met deze poule aan heel sterke finalisten belooft het voor de jury niet makkelijk te worden om één winnaar per categorie te kiezen”, zegt Vincent Kint. “Zonder twijfel mogen we ons verwachten aan een heel spannende avond op de uitreiking op 19 oktober bij INOFEC in Tielt. UNIZO West-Vlaanderen is vooral verheugd dat er nog steeds zulke sterke KMO’s in onze provincie ondernemen en dat we hen mogen blijven ondersteunen.”

Wil je er zelf ook bij zijn? Tickets of tafels kunnen nog steeds aangekocht worden via https://events.unizowvl.be/event/kmo-gala/.

0 reacties

Wees de eerste die reageert op dit artikel!

Geef een reactie op dit artikel

Velden met een * zijn verplicht in te vullen. E-mailadressen worden nooit gepubliceerd op de website.