Toeristenstad Brugge mikt (met € 3 miljoen euro) meer op eigen winkelend publiek
Het stadsbestuur van Brugge pompt de komende vijf jaar maar liefst 3 miljoen euro in allerlei campagnes en acties om een ‘verrassende en vooruitstrevende winkelstad’ te worden. Bedoeling was dat er meer evenementen komen, maar ook meer samenwerking tussen handelskringen en een hogere leegstandtaks. Nu het nog een tijdje zal duren vooraleer buitenlandse toeristen naar Vlaanderen -en Brugge- zullen komen, mikt men op de zowat 300.000 inwoners van de gemeenten die rond Brugge wonen om daar te gaan shoppen. Alles werd gisteren voorgesteld door de nieuwe centrummanager Ilse Snick. Zij werd vorig jaar door Brugge in dienst genomen en heeft nu – na zes maanden – haar plan klaar om de Brugse horeca en winkels uit het slop te halen. Er komen 30 actiepunten om van Brugge opnieuw een bruisende winkelstad te maken en dat moet gebeuren met meer beleving en service. Brugge zal ook meer actief inzetten op een waaier aan evenementen, georganiseerd door alle handelskringen samen. Voor de horeca voorziet de stad dan weer in een aparte box, waar nieuwe concepten voor een paar maanden als pop-up geprobeerd kunnen worden.