Telecomloket deze ochtend geopend dat Bruggelingen wegwijs maakt in telecomaanbod
Vanmorgen opende OCMW Brugge een nieuw telecomloket in Huis van de Bruggeling. Het loket is beschikbaar voor alle Bruggelingen, telkens op woensdag en op vrijdagvoormiddag. Zo wil het OCMW mensen zo goed mogelijk informeren over het telefonie-, internet- en digitale aanbod op de markt.
Veerle Van Vynckt, adviseur maatschappelijke dienst: “De digitalisering en mobiele telefonie zijn twee essentiële pijlers in onze maatschappij geworden. We regelen een hoop zaken op die manier. Dat kan steeds sneller en laagdrempeliger. Maar ‘sneller’ betekent ook dat het marktaanbod groter en complexer wordt. Niet iedereen weet of hij nu ‘het beste abonnement’ voor zijn of haar persoonlijk verbruik heeft, en welke provider de goedkoopste op de markt is. Daar helpen we met het telecomloket klaarheid in scheppen.”
Het fysieke telecomloket is vanaf 2 mei te vinden in Huis van de Bruggeling. Je kunt langsgaan op afspraak, telkens op woensdag en op vrijdagvoormiddag. Iedere vraag over telecom wordt behartigd, de medewerkers verwijzen door indien nodig. Afhankelijk van de hoeveelheid vragen die binnenkomen, kan de dienstverlening in de toekomst uitgebreid worden.
Schepen Pablo Annys: “Met dit telecomloket willen we maximaal inzetten op ontzorging van de burger. Mensen kunnen er terecht voor advies over een telecomcontract, een aanvraag voor het sociaal tarief of voor bemiddeling bij telecomschulden. Alles gebeurt in samenspraak en de consument krijgt altijd het laatste woord. Wij zorgen er gewoon voor dat hij of zij zo goed mogelijk geïnformeerd is.” Een afspraak maken voor het telecomloket doe je via telecomloket@ocmw-brugge.be