Steppende hoofdsteward Rik Bossuyt fleurt het campagnebeeld van Kuurne-Brussel-Kuurne op
Op 2 maart staat Kuurne-Brussel-Kuurne weer op het programma. Met vertrek net zoals vorig jaar op de Grote Markt van Kortrijk….De organisatie van de wielerwedstrijd Kuurne-Brussel-Kuurne heeft gisteren het parcours en het campagnebeeld voorgesteld voor de editie van 2025. Door de jaren heen heeft Kuurne-Brussel-Kuurne verschillende wielerlegendes voortgebracht. Aanstormende talenten maakten bij ons hun eerste zegegebaar in de junioreswedstrijd, zoals Geraint Thomas, Remco Evenepoel, Cian Uijtdebroeks en Jarno Widar. “Where legends are born” is dan ook meer dan een slogan; het is de kern én de kracht van Kuurne-Brussel-Kuurne.
Maar bij Kuurne-Brussel-Kuurne beseffen ze ook dat de koers niet alleen draait om de renners. De wedstrijd wordt
gedragen door de lijst partners en de vele vrijwillige medewerkers die zich met hart en ziel inzetten om van elke editie
een onvergetelijke ervaring te maken. Hun toewijding zorgt ervoor dat de wielerbeleving centraal staat, voor ieder-
een, van renner tot toeschouwer. In de afgelopen twee jaar is één persoon uitgegroeid tot het symbool van deze inzet: onze hoofdsteward Rik Bossuyt. Zijn opmerkelijke verschijningen na de triomfen van Tiesj Benoot en Wout Van Aert – respectievelijk op zijn fiets en zijn step – hebben hem tot een legende gemaakt. Dit jaar vonden we het dan ook vanzelfsprekend om Rik in de spotlights te zetten als het gezicht van het nieuwe campagnebeeld. Zijn toewijding en inzet symboliseren de geest van de rits vrijwilligers, die altijd streven naar perfectie en ervoor zorgen dat Kuurne-Brussel-Kuurne steeds “one step ahead” is. Vandaar de keuze om Rik af te beelden als kopman, de menner van de kopgroep, die de organisatie altijd een stap vooruit helpt.