Home > Sint-Andreasinstituut Oostende ontdekte de wereld van diversiteit

Sint-Andreasinstituut Oostende ontdekte de wereld van diversiteit

Geschreven op 17 februari 2023 om 07:17 door Mario De Wilde

Gisteren trok het volledige 4e middelbaar ASO van het Sint-Andreasinstituut erop uit voor een schakeldag. Dit jaar stond de schakeldag in het teken van diversiteit en begrip voor de levensbeschouwingen om ons heen. In de voormiddag werden bezoeken gebracht aan diverse geloofsovertuigingen in Oostende (Jehovah’s Getuigen, Aïsha Moskee, Joodse Synagoge,…). Dit met het doel om verrijkt te worden door ieders verhaal en een schakel van verbinding te vormen. Enkele jongeren (zie foto) werden geraakt door het verhaal van Oekraïnse Getuigen van Jehovah, aldus de plaatselijke woordvoerder Bjorn Lamelyn.

Ze stonden versteld dat de zorg voor mekaar eigenlijk geen grenzen kent en dat een 50 -tal Oekraïnse Getuigen snel opgevangen en geholpen werden om een bijdrage te leveren aan de Oostendse samenleving. In de namiddag namen de leerlingen nog de tijd om hun indrukken met elkaar te delen.

12 reacties

Lemmens
Geschreven op 2023-02-24 11:25:19
Zouden alle mensen zich maar laten vormen door Gods maatstaven. Er zou geen oorlog meer zijn.
Adrie den Braber
Geschreven op 2023-02-19 21:17:29
Ik kreeg hier wel ff kippenvel van, hoor! Temeer omdat wij ook met Oekraïense vluchtelingen bezig zijn, vandaar dat het mij zo aanspreekt. Verder, hier bij ons in Mol, komen jaarlijks de 5e en 6e jaars [GO!-onderwijs] middelbaar bij ons in de Koninkrijkszaal om eens kennis te maken met Jehovah's Getuigen. Dat is nu al een tijdje zo. Wel verruimend voor die jongens en meisjes. Soms ben ik echt stómverbaasd over hun vragen. Hieruit heb ik gemerkt dat voorlichting bitter noodzakelijk is, om alle vooroordelen weg te nemen; dit is écht een maagdelijk gebied. Vandaar dat ik het ook helemaal eens ben met de eerstgenoemde opmerking van Margriet. mvg Adrie den Braber
Margriet van de Bunt-Zijl
Geschreven op 2023-02-19 08:18:59
wat goed dat een klas jongeren dit konden meemaken. Zouden ze eigenlijk op elke mbo of schakelklas ofzo moeten doen, dan konden misschien nog heel wat jongeren Hun vooroordelen bijstellen, en onze liefdevolle God Jehovah leren kennen !
Vervoort Paula
Geschreven op 2023-02-17 17:05:28
Vindt het geweldig dat de jeugd ons, via deze schakeldag leert kennen, dat ze zien dat onze God Jehovah werkelijk om mensen geeft en niet alleen met woorden maar met daden.Verder onderzoek kan ze helpen een beter begrip te hebben waarom deze wereld zo chaotisch is,en de mens dit niet meer (ondanks de wil)kan oplossen.Ik wil ze heel graag helpen bij een gratis Bijbel cursus. Zie op DE WEBSITE JW.ORG.alles is gratis te downloaden. Knappe video's. DOEN !!👍🙃
Stefaan Steen
Geschreven op 2023-02-17 13:28:05
Fijn dat we dit kunnen lezen. Mooi dat mensen elkaar helpen.
Keanu Fonteyne
Geschreven op 2023-02-17 12:37:22
Mooi dat Jehovah's getuigen uitstaan als een familie die elkaar te hulp schieten en steunen. Zeker als dit wordt opgemerkt door jongeren.
Marijke
Geschreven op 2023-02-17 12:35:45
Jehovah's getuigen helpen wereldwijd mensen die getroffen zijn en hulp nodig hebben bij aardbevingen, hongersnood en in nog vele andere moeilijke omstandigheden. Onze prediking is ook een aspect die mensen hoop geven op een betere leven in de toekomst.
Martina Bonte
Geschreven op 2023-02-17 12:08:37
Ik ben trots en verheugd deze mensen 5maand bij ons in huis te hebben mogen ontvangen
Caroline
Geschreven op 2023-02-17 09:24:44
Prachtig te lezen zo´n activiteiten!!
Elisabeth Van Den Wijngaert
Geschreven op 2023-02-17 09:14:34
Mooi,dat vind ik fijn dat ook jongeren ons Jehovah' Getuigen leren kennen.Dat we ook andere mensen helpen zoals Oekraïense mensen.
Tom
Geschreven op 2023-02-17 09:13:29
Mooi
Guy Gorremans
Geschreven op 2023-02-17 08:40:27
Heel mooi initiatief!