Roeselaars bedrijf TWICE kleurt onze Belgisch kust
Het COVID-19 virus eist heel wat weerbaarheid en creativiteit van organisaties en bedrijven om deze pandemie door te komen. Binnen de event sector, dat als één van de eerste geraakt werd door de gevolgen van het virus, is dat niet anders. Het Roeselaarse Event Agency TWICE blijft vooruit kijken met één duidelijk doel voor ogen: zich blijven onderscheiden door de ervaring en het netwerk dat het doorheen de jaren heeft opgebouwd.
Ook heel wat steden en gemeentes zagen hun veelbelovend programma voor 2020 in het water vallen door de maatregelen. Aan de kust moesten de gemeentes hun druk bezette zomerkalender onder de loep nemen en alle activiteiten met een ‘evenementieel karakter’ schrappen en zien te vervangen door alternatieve belevingen. Knokke-Heist en Blankenberge deden in de zoektocht naar een aangepast zomerprogramma beroep op TWICE en pakken uit met rijkelijk gevulde zomermaanden voor hun inwoners, tweedeverblijvers en toeristen.
50 tinten Heist – Knokke-Heist
In het kader van het toeristisch-economisch herstelplan heeft Knokke-Heist het concept voor de infrastructurele ingrepen in de deelgemeente Heist wat concreter ingekleurd. En dat “inkleuren” mag je dit keer best letterlijk opvatten. Onder het motto 50 tinten Heist wordt het handelscentrum van Heist polychroom gepimpt met kleurrijke vlaggen, artistieke mozaïekbanken, fleurige bloembakken, coloriete zebrapaden, flashy kubusblokken en weergaloze 3D-art. Het Heldenplein wordt een door TWICE ontworpen ‘virtual playground’ met gigantische kubistische blokken in felle tinten. Deze indrukwekkende moderne monolieten zijn opgebouwd uit Rubik cube zuilen en transparante wanden die ‘s avonds via ledlampen voor een feeërieke indirecte sfeerverlichting zorgen. Het Heldenplein fungeert op die manier als het ware tot een mega-blokkendoos waarvan de diverse geometrische elementen met een knipoog refereren naar het toekomstige Community House op het Maes- en Boereboomplein. De cube-opstellingen in pastelkleurige tinten en abstracte vloerschildering worden gedurende de eerste week van juli geïnstalleerd en zullen vanaf 10 juli te bezichtigen zijn op het Heldenplein maar ook op andere plaatsen in het centrum van Knokke-Heist.
De Mol aan zee – Blankenberge
De enige echte Mol kwam eind april tijdens een razendspannende finale uit zijn hol. De piepjonge Alina beduvelde wekenlang meer dan een miljoen mollenjagers. Maar De Mol is meer dan alleen een kijkcijferkanon. Het is een ijzersterk merk dat in samenwerking met TWICE deze zomer voor de allereerste keer zal opduiken aan zee. ‘De Mol aan Zee’ opent vanaf 1 juli tot 13 september elke dag van 10 tot 22u zijn deuren op de zeedijk aan de vuurtoren van Blankenberge. Het zal ook de twee laatste weekends van september toegankelijk zijn. Het wordt een plaats waar fans zich helemaal kunnen onderdompelen in de wereld van De Mol. Een plaats waar iedereen kan genieten van een zalige zomerse dag in Café De Mol. Een plaats waar vrienden zich in een beschermde omgeving en coronaproof aan een virtuele molzoektocht kunnen wagen en de kans krijgen om zelf mollenstreken uit te halen in een unieke VR-game. Kortom een plek waar mollenjagers naartoe komen om een onvergetelijke dag te beleven.
Voor dit project doet SBS beroep op de logistieke ervaring van event bureau TWICE uit Roeselare, die er een state of the art beach pop-up bouwt. TWICE stond in voor het totale architecturale concept en de organisatie. De moderne building wordt opgetrokken op basis van hun eigen ontwikkelde CHOX XL structuren. Dit zijn moduleerbare units die in het magazijn gepersonaliseerd worden naar de wens van de klant en op een zeer efficiënte manier aan elkaar geschakeld worden op locatie.
TWICE Entertainment – Fun is Serious Business
Als full-service event agency en oude rot in het vak met meer dan 25 jaar ervaring wordt TWICE beschouwd als één van dé vaste waarden in het eventwezen. Naast het corporate luik met bedrijfsevents, presentaties, product activaties en creatieve belevingen is TWICE ook al jaar en dag de betrouwbare partner als het aankomt op logistiek uitdagende en bouwtechnische projecten met een hoge focus op trendy designs en omkadering. Dit met een spectaculair klant- en projectportfolio tot gevolg.