Home > REO Veiling in Roeselare toont opvallend nieuw logo en toekomstige huisstijl

REO Veiling in Roeselare toont opvallend nieuw logo en toekomstige huisstijl

Geschreven op 3 maart 2025 om 09:02 door Mario De Wilde

Gisteren deed REO Veiling in Roeselare haar toekomstplannen voor de komende vijf jaar uit de doeken aan haar telers-coöperanten en medewerkers. De meest zichtbare verandering voor de buitenwereld is uiteraard de introductie van een nieuwe huisstijl met een nieuw logo als opvallend visitekaartje. Ons nieuwe krachtige logo illustreert de schakels die de solide verbinding tussen de coöperatie en telers vormen. Een krachtig lettertype symboliseert onze standvastige kwaliteit en de natuurlijke kleuren verwijzen naar de verfijnde ambacht. “Merk ook op dat het woord ‘veiling’ bewust is verdwenen uit het nieuwe logo”, gaat voorzitter Rita Demaré verder. “Waarom? Ten eerste is REO veel meer dan alleen een afzetapparaat. Ze is een coöperatie die haar leden-telers op meerdere manieren ondersteunt en ontzorgt. Ook qua verkoop doet REO veel meer dan enkel veilen. Naast de klokverkoop maken contractverkoop, bemiddeling en strategische partnerships nu een belangrijk deel uit van onze commerciële strategie. Ten slotte speelt ook internationale herkenbaarheid een rol. Het woord “veiling” is nu eenmaal moeilijk uit te spreken voor anderstaligen. Voor die redenen spreken we vanaf nu alleen nog van REO.”

Coherent merkenbeleid

De nieuwe huisstijl wordt vanaf nu stap voor stap uitgerold. “Te beginnen met het uitzicht van ons bedrijfsterrein. Aanpassingen van de verpakkingsmaterialen voor de REO-producten zullen in de loop van het seizoen plaatsvinden”, legt algemeen directeur Filip Vanaken uit. “Wie zich wil laten verleiden door REO-producten, zal niet ver moeten zoeken dankzij onze gerestylede verpakking en ons nieuw merkenbeleid met het hoofdmerk REO en vier REO-submerken. Het hoofdmerk REO staat voor producten met een correcte productkwaliteit. De vier REO submerken vertegenwoordigen telkens een specifiek productsegment. REO Sublime groepeert REO-producten van topkwaliteit. REO Terra biedt onderdak aan authentieke REO-producten, uniek geteeld of apart in hun soort, terwijl REO Nova het submerk is voor innovatieve REO-producten. Vivo by REO ten slotte toont de ambitie van REO om een markt te vinden voor ieder product, ook als de kwaliteit eens iets minder is. Ondanks hun eigen profiel zijn het hoofdmerk REO en de vier REO submerken duidelijk aan elkaar gelinkt. Dit zorgt voor een grotere consistentie, sterkere identiteit, meer duidelijkheid en herkenbaarheid. Minder versnippering, maar meer impact voor een duurzame marktpositie!”

Ontzorgen producenten Samen met een nieuwe huisstijl en coherent merkenbeleid werden nog andere elementen opgenomen in de toekomstbestendige identiteit van REO. Op commercieel vlak zal REO een actievere rol op zich nemen in prijszetting en afzet om het collectieve belang van haar telers te beschermen. In eigen land blijft REO rechtstreeks samenwerken met haar kopers, terwijl ze voor de export vertrouwt op sterke partners. Deze strategie stelt REO in staat haar kernactiviteiten uit te bouwen. Bijsturingen in functie van een optimale productkeuring bij aanvoer staan eveneens op stapel. Tevens worden interne bedrijfsprocessen onder de loep genomen in functie van verbeterprojecten en worden zowel de bestaande veiligheidscultuur als het welzijn op het werk (nog) meer ingeburgerd. Op tafel liggen ook verbouwingsplannen op grond van een vlotte aanvoerlogistiek, openingsuren en de bewaring van groenten en fruit. Als kennispartner blijft REO ook haar telers-coöperanten helpen met hun administratie rond certificatie, facturatie,… REO neemt op die manier een aantal kopzorgen weg van bij haar telers-coöperanten zodat ze zich volledig kunnen concentreren op datgene waarin ze goed zijn, namelijk: met passie en vakkennis kwaliteitsvolle groenten en fruit telen.

0 reacties

Wees de eerste die reageert op dit artikel!

Geef een reactie op dit artikel

Velden met een * zijn verplicht in te vullen. E-mailadressen worden nooit gepubliceerd op de website.