Home > Rebranding geeft West-Vlaams kinderkledingmerk GYMP van de familie Anckaert nieuwe vibe

Rebranding geeft West-Vlaams kinderkledingmerk GYMP van de familie Anckaert nieuwe vibe

Geschreven op 6 september 2019 om 09:47 door Mario De Wilde

Met een nieuw logo, een rebranding en een actievere aanpak op sociale media voor haar kinderkledingmerk GYMP toont de familie Anckaert dat het mogelijk is om als familiebedrijf een eigen plek te verwerven in de steeds mondialer wordende retailsector.
Al jaren een vaste waarde
Anckaert Confectie is al decennia lang een begrip in het Belgische modelandschap. Gegroeid uit een eenmansborduurbedrijfje, hielden de broers en zus Anckaert uit Desselgem (Waregem) in de jaren ’80 het kindermerk Anne K boven de doopvont. Dat maakte in 2000 succesvol plaats voor GYMP, wat tot voor kort stond voor Geert, Jo, Marianne en Pol. GYMP groeide doorheen de jaren uit tot een waardevol Belgisch kinderkledingmerk . Met een équipe van een twintigtal medewerkers in Waregem en eigen ateliers in Tunesië bouwde GYMP de afgelopen jaren immers een mooie klantenportefeuille uit. GYMP  baby- en feestkleding voor kinderen van 0 tot 14 jaar, wordt intussen verdeeld in meer dan 400 boetieks en speciaalzaken over heel Europa.
Nieuwe stralende identiteit
In de erg concurrentiele fashionwereld slaagt GYMP er in haar eigen identiteit en marktpositie verder uit te bouwen. Die identiteit wordt nu gevat in een nieuwe huisstijl. Voortaan staat GYMP voor Gorgeous Young Misters and Princesses, een merk dat meer dan ooit kinderen centraal zet. GYMP ontwerpt tijdloze babypakjes, kwalitatieve kinderkleding en stijlvolle outfits waarmee het elk kind laat stralen als prinsen en prinsessen. Voor GYMP is het elke dag feest; dat verklaart ook het kroontje dat op speelse wijze verwerkt werd in het nieuwe GYMP-logo. De nieuwe huisstijl kon al op veel bijval rekenen bij de verdelers van het merk die er al in januari kennis mee maakten bij de voorstelling van de nieuwe collectie Winter 2019. Met onder meer een rebranding van haar winkels, de site die in een nieuw kleedje gestopt wordt en een lanceringsactie, wordt de nieuwe dynamiek nu ook losgelaten op het brede publiek. GYMP zag de afgelopen maanden trouwens een bloeiende community ontstaan rond het merk, wat ook te maken heeft met een veel actievere aanpak op sociale media. Het aantal likes op haar Facebookpagina kent een gestage groei en ook op Instagram ontstond op korte tijd een trouwe fanbasis.
Verse energie
Het toont dat GYMP weerbaar en future proof is. Het merk kijkt de toekomst dan ook positief tegemoet. “Deze nieuwe aanpak, ondersteund door het marketingstrategisch bureau Mex United uit Kortrijk, geeft ons verse energie om ook de komende jaren onze unieke positie in de kinderkledingwereld te claimen. Het geeft moed vast te stellen dat je ook als bescheiden West-Vlaamse ondernemersfamilie een lange termijnproject kan uitbouwen in een
fluctuerende markt”, zo besluit Geert Anckaert, CEO van Anckaert Confectie.

0 reacties

Wees de eerste die reageert op dit artikel!

Geef een reactie op dit artikel

Velden met een * zijn verplicht in te vullen. E-mailadressen worden nooit gepubliceerd op de website.