Home > Promotie Toerisme Ieper stelt nieuwe promotiefilm voor

Promotie Toerisme Ieper stelt nieuwe promotiefilm voor

Geschreven op 15 september 2020 om 22:31 door Mario De Wilde

Een gloednieuwe promotiefilm met als titel ‘Ieper, bruisend hart van de Westhoek’, werd gisteren voorgesteld in Het Vleeshuis. Deze nieuwe film zal de komende maanden ingezet worden om Ieper en de Westhoek te promoten als bestemming voor een meerdaags verblijf. De film werd gerealiseerd door de Ieperse cineast Gerdy Vandermeersch, samen met regisseur Jochen Decostere uit Brugge. Na de voorstelling brachten een 25-tal vertegenwoordigers van de Ieperse logies en de dienst toerisme de nacht door in openlucht op de Ieperse Grote Markt.

Burgemeester Emmily Talpe: “Deze promotiefilm – die in de volledige versie ongeveer 3 minuten lang is – toont op een sfeervolle en attractieve manier, met heel wat figuranten, wat de vele troeven zijn van Ieper en de zuidelijke Westhoek. Het is een smaakmaker die vrijwel alle thema’s waarrond het Ieperse toerisme draait in beeld brengt en de kijker moet verleiden om meer te willen weten en zin te doen krijgen in een meerdaags bezoek”. Er werden opnames gemaakt in het Ieperse centrum, op diverse locaties buiten de stad, maar ook in Heuvelland en Poperinge. Blikvanger is de slotscène waarbij een torenklimmer hangend aan de spits van het belfort met een Ieperse vlag zwaait.

Schepen Diego Desmadryl: “Het is geen klassieke promotiefilm. Er werd gebruik gemaakt van een vrij uniek concept, waarbij historische figuren uit de geschiedenis van Ieper in een hedendaagse context geplaatst worden. De acteurs die deze rollen spelen werden gerekruteerd uit de groep van ‘De Nocturnes’, de historische theaterwandelingen o.l.v. Piet Lesage, die ondertussen al 25 jaar bestaan”. Naast een Nederlandstalige versie, werd er eveneens een Engelstalige variant gemaakt. Verder ook een 5-tal kortere thematische afgeleiden. Deze laatste zullen vooral ingezet worden voor de promotie via sociale media. “Dit najaar ligt de focus op promotie in Vlaanderen en Nederland. Voorjaar 2021 wordt terug de Britse markt bewerkt en zal de Engelse versie van de film ingezet worden”, gaat schepen Desmadryl verder.

De opdracht voor de film werd gegeven door Promotie Toerisme Ieper vzw, op initiatief van de Ieperse logiesverstrekkers. Burgemeester Talpe: “Vanuit de Stad Ieper zijn we graag ingegaan op de vraag om dit grote promotieproject financieel te steunen. Niet alle middelen komen van de Stad. Er is een eigen inbreng van PTI, maar daarnaast is er ook financiële steun van Westtoer, Horeca Ieper en Centrummanagement Ieper”. Met deze film willen de logiesvertrekkers en de dienst toerisme tonen dat Ieper er meer dan klaar voor is om binnen- en buitenlandse bezoekers voor een meerdaags bezoek te ontvangen. Om deze boodschap kracht bij te zetten stelden een 25-tal logiesvertrekkers en vertegenwoordigers van Toerisme Ieper een symbolische daad, door de nacht door te brengen in openlucht op de Ieperse Grote Markt. De bedden stonden opgesteld in een cirkel op de wandelzone vóór de Lakenhallen. Een uniek gebeuren dat zeker zijn voorgaande niet kent.

0 reacties

Wees de eerste die reageert op dit artikel!

Geef een reactie op dit artikel

Velden met een * zijn verplicht in te vullen. E-mailadressen worden nooit gepubliceerd op de website.