Home > Print & Play wint tweede editie van ‘Win je winkel’-actie in Roeselare

Print & Play wint tweede editie van ‘Win je winkel’-actie in Roeselare

Geschreven op 5 oktober 2025 om 07:00 door Mario De Wilde

‘Win je winkel’, de spraakmakende campagne die lokale ondernemers en creatieve zielen de kans biedt om hun eigen winkelruimte te winnen, nadert zijn hoogtepunt! Na maanden van voorbereidingen, inzendingen en publieksstemmen, werd de winnaar van deze wedstrijd vandaag, tijdens het Weekend van de Klant, bekend gemaakt. Print & Play, het concept van Lynn Laieb is de winnaar van de tweede editie van ‘Win je winkel’. Met haar creatieve idee rond gepersonaliseerde 3D-prints, sensory play-materialen, filamenten en workshops wist ze zowel de vakjury als het publiek te overtuigen.

De wedstrijd heeft veel creativiteit aangewakkerd onder de Roeselaarse ondernemers. Tussen 5 oktober en 3 augustus konden startende ondernemers hun winkelconcepten indienen. Uit 13 inzendingen, die varieerden van soepbar tot een troostshop, selecteerde de vakjury vijf halve finalisten: Boetiek Uniek, Print & Play, Cloud Store, Kaba Studios en Troostshop Angèle.

Na een spannende publieksstemming met in totaal 1.416 stemmen, streden Print & Play, Cloud Store en Boetiek Uniek om de hoofdprijs. Die werd uiteindelijk weggekaapt door Lynn Laieb, aka juf Lynn met haar ‘Print & Play’, die één jaar lang een winkelpand mag uitbaten in de Ooststraat 92, een toplocatie in Roeselare.
Verdere begeleiding
De winnaar wint niet alleen een jaar lang gratis huur, maar ook een inrichtingsbudget ter waarde van 3.000 euro, een mediabudget ter waarde van 3.500 euro dankzij Roularta en een begeleidingstraject ‘Starten’ ter waarde van 2.000 euro dankzij UNIZO West-Vlaanderen. Als de twee andere finalisten hun concept ook starten in centrum Roeselare krijgen ze een mediabudget ter waarde van 1.250 euro en een begeleidingstraject ‘Starten’ ter waarde van 2000 euro. De Stad begeleidt hen verder om een geschikt winkelpand voor hun concept te vinden.

Retail in uitdagende tijden, maar positieve signalen blijven
Net als in veel andere steden, heeft de retailsector in Roeselare te maken met grote uitdagingen. De veranderende consumententrends, de opkomst van online shoppen en economische onzekerheid hebben ook hier hun invloed. De opening van nieuwe winkels, waaronder enkele bekende ketens zoals Douglas, modezaak PIP en Fashion Team Outlet, toont aan dat Roeselare nog steeds aantrekkelijk is voor zowel lokale ondernemers als grotere spelers. Dit versterkt het vertrouwen in de toekomst van het winkelgebied.
Nieuwe winkels en meer winkelbeleving
Met de komst van nieuwe winkels waait er opnieuw een frisse wind door het winkelgebied. De diversiteit van het winkelaanbod breidt uit, en bezoekers kunnen genieten van een gevarieerde mix van lokale boetieks, speciaalzaken en grotere ketens. Daarnaast blijft de Stad inzetten op winkelbeleving, met aangename wandelstraten, sfeervolle pleinen, verfraaide parkeergarages en evenementen die het shoppen leuker en dynamischer maken.

0 reacties

Wees de eerste die reageert op dit artikel!

Geef een reactie op dit artikel

Velden met een * zijn verplicht in te vullen. E-mailadressen worden nooit gepubliceerd op de website.