Home > Pendelaars moeten vanaf nu aan de achterkant van het station van Brugge hun kaartjes kopen

Pendelaars moeten vanaf nu aan de achterkant van het station van Brugge hun kaartjes kopen

Geschreven op 23 mei 2023 om 19:06 door Mario De Wilde

Het is wennen voor wie aan de voorzijde van het station van Brugge binnenstapt: weinig volk en nauwelijks bedrijvigheid. Oorzaak dit bordje dat er sinds gisteren te lezen is: “We verwelkomen je graag in de nieuwe verkoopruimte, kant Sint-Michiels.” Jawel, wie een kaartje wil kopen of informatie wil, moet naar de achterkant van het stationsgebouw (richting Sint-Michiels). Daar is het nieuwe travel center zoals het officieel heet, gisteren geopend en is er volgens de NMBS ‘meer rechtstreeks contact tussen onze mobiliteitsgidsen en de klanten. Bovendien is er aan de achterzijde de aanwezigheid van de grote scholen (VIVES, Howest), de kiss and ridezone en ook nogal wat internationale bussen (Flibco, Flixbus,….) vertrekken aan die kant. Wat de toekomst van de voorzijde van het oude gebouw wordt of welke invulling die in de toekomst zal krijgen is nog niet geweten.

 

 

3 reacties

Catherine Lameire
Geschreven op 2024-05-10 12:57:56
Ik heb je bericht gelezen en idd , toen ik met de trein naar Leuven ging begreep ik niets van die situatie in Brugge, daardoor verkeerd kaartje gekocht en 25 euro boete aan mijn been. Niemand te zien voor hulp op dat moment. Mijn vraag echter is, om en tot hoe laat blijft de achterkent van het station,St Michielskant open=? Ik kom aan met de flibcobus en moet nog een bus nemen ?? Katrien
Borgers
Geschreven op 2023-05-24 19:09:44
Dus we stappen uit de bus en moeten eerst naar de andere kant van het station. Denk eens aan minder mobiele mensen… Die kunnen ook niet meer voor een boodschap in de winkelstraten parkeren en zijn verplicht om in ‘t Zand te parkeren en dan met rollator de stad in te gaan om een doosje pralines of zo. Fantastisch bestuur in Brugge.
Roland Rotsaert
Geschreven op 2023-05-24 07:50:18
Nu weet ik eindelijk waarvoor de eindeloos durende werken aan de al lang leegstaande ex-Carrefour moesten dienen. Toen ik het artikel begon te lezen dacht ik dat het een tijdelijke oplossing zou zijn en dat binnenkort de dringend noodzakelijke restauratie van de lokettenzaal zou beginnen, maar niets hierover. Het lijkt de zoveelste fase te zijn in de verloedering van de Brugse stationsomgeving. Een busstation dat een steeds grotere flop blijkt te worden, roltrappen die niet werken, een leegstaande/gekraakte Tuf Tuf, een chaotische fietsentoestand waar een recente (of onbestaande?) brief van PVDD aan de burgemeester niets aan veranderd heeft, een overbelast zebrapad over de ring dat men weigert aan te passen, allerlei megalomane plannen die uitgewerkt zijn zonder coördinatie en achter de rug van de bewoners en gebruikers van de omgeving... Voor de regelmatige bezoekers zal de nieuwe situatie geen probleem zijn, want die kennen de omgeving. Maar hoe leg je aan toeristen, per definitie eenmalige bezoekers, uit dat ze naar de verste uithoek van het station moeten als zij problemen hebben met hun ticket?

Geef een reactie op dit artikel

Velden met een * zijn verplicht in te vullen. E-mailadressen worden nooit gepubliceerd op de website.