Opbrengst van Ottentic bier (6.785 euro) ging integraal naar De Warmste Week
Gisteravond is De Warmste Week in Brugge feestelijk afgesloten. Voor het tweede jaar op rij was Brugge de gaststad en, net zoals vorig jaar, waren de weergoden de organisatoren niet goed gezind. Toch kwam er weer een massa volk opdagen en gingen de cheques naar het thema van dit jaar ‘Eenzaamheid’. Tijdens Die Warmste Week 2024 werd Ottentic opnieuw omgetoverd tot het Warmste Café van Brugge. Dankzij een nauwe samenwerking met lokale bedrijven en verenigingen werd het café dé plek waar mensen samenkwamen voor een frisse pint, een warme kom soep en vooral heel veel gezelligheid. Samen maakten ze niet alleen een verschil voor het goede doel, maar ook voor elkaar.
Samen sterker tegen eenzaamheid
Het succes van deze editie kwam voort uit een unieke samenwerking met diverse partners zoals Groep 3, Ingenium, JCI Brugge, JCI Houtland, Oranje en BNI De Metten. Elke avond nam een ander team het café over. Dit maakte van het Warmste Café een levendige ontmoetingsplek waar elke avond nieuwe verbindingen ontstonden. Koen Jonckheere, eigenaar van Ottentic, vertelt: “Het was prachtig om te zien hoe al die lokale bedrijven en verenigingen zich samen hebben ingezet. Dankzij hen konden we mensen samenbrengen en laten genieten van een warme plek. Dit is precies waar Ottentic
voor staat: mensen verbinden en samen smaken beleven.”
Ook de partners zelf waren enthousiast: “Met ons team het café runnen voor een avond was een geweldige ervaring,” vertelt Liselotte van Ingenium. “Het was een perfecte manier om samen iets te doen voor het goede doel én ons netwerk uit te nodigen voor een gezellige avond.”
Een week vol hoogtepunten
Naast de hartverwarmende sfeer waren er nog enkele bijzondere momenten. Zo lanceerde Ottentic dit jaar zijn eigen bier, in samenwerking met Brouwerij De Leite. Het Ottentic bier werd meteen een hit: bedrijven gaven het cadeau aan relaties, en particulieren kochten het als kerstgeschenk of deelden de fles met vrienden in het Warmste Café. De opbrengsten van het bier, samen met die van de drankkaarten en vrije giften van lokale bedrijven zoals Stabitec en Studiebureau Jonckheere, zorgden samen voor 6.785 euro voor De Warmste Week.
Een grote dankjewel
Dankzij de inzet van alle partners en bezoekers heeft Ottentic niet alleen warmte en gezelligheid gebracht, maar ook een mooie bijdrage geleverd aan het goede doel. “We zijn trots op wat we samen hebben bereikt,” zegt Koen Jonckheere. “Het was een onvergetelijke week, en wie weet wat volgend jaar brengt.”