Op één nacht vijf inbraken in en rond Kooigem, Ichtegem en Torhout
Gisteren kreeg de politiezone Vlas aangifte van vijf slachtoffers van inbrekers die de nacht daarvoor de regio onveilig maakten. Rond de middag werden al twee effectieve autodiefstallen gemeld, een effectieve inbraak in een garage en een drietal pogingen in en rond Kooigem. Bij een eerste inbraak werd een BMW X3 die in de Hoogplaatsstraat stond geparkeerd, gestolen. In de woning zelf werd een dure Louis Vuitton-handtas, zo’n 1000 euro cash geld, een televisietoestel, twee afstandsbedieningen, de kabels en zelfs het televisiebakje ontvreemd. Even verderop werd een elektrische Peugeot 2008 GT op de parking van een huis gestolen. De inbrekers waren wel heel stoutmoedig want ze waren al eens eerder die nacht langsgeweest maar toen begon de hond te blaffen. Een drietal uur later zijn ze teruggekeerd en hebben ze de auto gestolen. Wellicht diezelfde dieven braken ook nog in een auto en twee huizen in Ichtegem en Torhout.