Home > Oostende krijgt primeur voor eerste Belgische ZEB voor kinderen

Oostende krijgt primeur voor eerste Belgische ZEB voor kinderen

Geschreven op 28 februari 2019 om 22:02 door Mario De Wilde

De Belgische multibrand fashion store ZEB maakte vandaag bekend de sprong te wagen naar een nieuw marktsegment. Met ZEB For Stars mikt Luc Van Mol, CEO van de ZEB groep, op de jongste doelgroep en moet ZEB For Stars dé referentie worden voor kinderkledij. Samen met de aankondiging van de uitrol van ZEB For Stars kondigt de groep, waaronder de merken ZEB, The Fashion Store, PointCarré en ZEB For Stars vallen, eveneens de opening van verschillende nieuwe winkelpunten aan. Met dit nieuwe marktsegment en de uitbreiding van het aantal winkelpunten zet ZEB in op de verdere expansie van de retailgroep die, in tegenstelling tot de trend in de markt, positieve groeicijfers weet voor te leggen.
ZEB, nu ook voor kinderen
ZEB werd reeds in het najaar van 2017 hoofdaandeelhouder van For Stars in Hasselt. Met een focus op high-end kinderkledij en de ruimste keuze aan communiekledij was de bloeiende shop de aanleiding voor ZEB om deze nieuwe markt met veel jongere doelgroep (tussen 2 en 16 jaar) te betreden. Er volgden snel twee extra filialen in Zoersel en Brugge en er werd ingezet op een verbreding van het gamma. Naast enkele exclusieve merken met een kledinglijn voor kinderen zoals Liu Jo, Armani en Calvin Klein, werden aan het ruime aanbod een groot aantal kwalitatieve merken zoals onder andere Jack & Jones, Mango en KidsOnly toegevoegd. “We willen met ZEB For Stars de referentie voor kinderkledij worden. We zullen de keten op 5 jaar tijd verder uitrollen en mikken op de opening van een twintigtal winkels. Daarmee vullen we een groot gat in een markt die tot op heden zeer versnipperd is. Er bestond tot vandaag niet echt een multimerkenketen voor kinderkledij waar ouders en hun kroost in een prettige en ruime shopomgeving keuze hebben uit meer dan 50 kwalitatieve merken.”, vertelt Luc Van Mol.
Belgische fashion retailer in positieve groeicijfers
In tegenstelling tot vele andere retailers blijft ZEB verder groeien. De opmars van ZEB gaat uiteraard gepaard met nieuwe aanwervingen. Bij elke opening wordt er extra werkgelegenheid gecreëerd voor 5 tot 8 medewerkers. Daarnaast is ZEB op zoek naar 150 flexi-jobbers om tijdens piekmomenten en weekends de extra workflow op te vangen. Momenteel stelt de groep 1200 medewerkers tewerk die samen moeten zorgen voor een positieve merkbeleving. “We mogen dan wel met de vier enseignes op zeer verschillende doelgroepen mikken, wat ons verbindt is het belang dat we aan service hechten. Met een torenhoge NPS-score (parameter voor klanttevredenheid) van gemiddeld 60 die we constant evalueren lijken we daar zeer goed in te slagen.”, legt Van Mol uit.
“Om als lokale speler relevant te blijven én concurrentieel voordeel te houden tegenover grote internationale spelers zijn schaalvoordelen in combinatie met bereikbaarheid en het aanboren van nieuwe marktsegmenten cruciaal. Waar we met ZEB eerder de jonge trendbewuste klant en met The Fashion Store en PointCarré een actief maar matuurder publiek aanspreken, beschikken we nu ook over een ruim multimerkenaanbod voor de 2 tot 16-jarigen. We coveren op die manier ongeveer 80% van de doelgroep.”, aldus Luc Van Mol. Een strategische keuze die zich vertaalt in de cijfers van de groep.

Meer winkelpunten op komst
Vanaf 8 maart vinden ouders van modebewuste kids hun gading in de gloednieuwe ZEB For Stars shop in Oostende. Niet enkel de ZEB For Stars shops krijgen er binnenkort nog filialen bij. Ook voor The Fashion Store staan er twee extra locaties op de planning en is er ruimte om het enseigne te laten groeien naar 30 winkelpunten. Het aantal ZEB stores, waarvoor de teller met de openingen in Diest en Marche-en-Famenne (provincie Luxemburg) in maart op 69 zal staan, wordt de komende jaren verder uitgebouwd tot 100 winkelpunten.
Voor de verdere uitrol van PointCarré wordt, met de knowhow die ZEB opbouwde als IT-driven fashion retailer, in eerste instantie gefocust op de introductie van het Waalse merk in het digitale tijdperk.

1 reactie

bart dewaele
Geschreven op 2019-05-23 22:31:47
Kun je Zeb. kinderen kleren regio Waregem ik zoek maat xs voor men zoon

Geef een reactie op dit artikel

Velden met een * zijn verplicht in te vullen. E-mailadressen worden nooit gepubliceerd op de website.