Home > Ook Visit Bruges haalt opnieuw het Quality Label binnen

Ook Visit Bruges haalt opnieuw het Quality Label binnen

Geschreven op 14 maart 2019 om 10:20 door Mario De Wilde

Zowel Visit Bruges als Musea Brugge behaalden het Q-label van Westtoer. Dit begeleidingstraject rond kwalitatieve dienstverlening omvat onderzoek, beoordeling en engagement om te investeren in kwalitatief onthaal. Deze inzet naar kwaliteit en gastvrijheid draagt ook bij aan de visie van Brugge als ondernemende en verbindende stad. Het is niet de eerste keer dat Visit Bruges het Q-label mag ontvangen. In 2011 gebeurde dit al voor Zeebrugge en in 2016 voor de vier infokantoren op Brugge grondgebied. Dit jaar is Visit Bruges opnieuw met glans geslaagd. Dat toont zich ook in de tevredenheidscores in het laatste Kunststedenonderzoek, die gemiddeld nog een stukje hoger liggen dan in de andere Vlaamse Kunststeden. Brugge blinkt uit in algemene tevredenheid en ook de vriendelijkheid van ontvangst.

Vier locaties

Niet enkel Visit Bruges, maar ook Musea Brugge en nog een tiental andere Brugse ondernemers behaalden dit jaar het kwaliteitslabel. Voor Musea Brugge deden dit jaar voor de eerste keer vier locaties mee, namelijk het Belfort, het Groeningemuseum, het Sint-Janshospitaal en het Volkskundemuseum. Het toekomstplan is om nog meer locaties te laten deelnemen. Schepen van Toerisme Philip Pierins: “Brugge mocht in 2018 maar liefst 8,3 miljoen bezoekers ontvangen. Vorig jaar ontving Visit Bruges in haar vier infokantoren maar liefst 950.000 bezoekers. Het Q-label wint aan belang en wij willen dan ook ons engagement tonen om te blijven werken aan een kwaliteitsvolle en vooruitstrevende dienstverlening voor de vele bezoekers. Dat we in de toekomst nog meer zullen inzetten op persoonlijk en gastvrij onthaal spreekt voor zich. Bezoekers zijn onze gasten, tijdelijke locals die zich moeten thuis voelen in onze stad. De infokantoren van Brugge vormen dan ook het visitekaartje van de stad.”

Ter info: het kwaliteitslabel of Q-label, uitgereikt door Westtoer, is een begeleidingstraject rond kwalitatieve dienstverlening voor toerismekantoren, bezoekerscentra en horeca. Er is opleiding en begeleiding met het doel om als deelnemer de dienstverlening van de organisatie op punt te stellen. Het omvat een onderzoek naar klantentevredenheid, beoordeling door ‘mystery guests’ en een kwaliteitsdossier waar de bezoekerservaring geanalyseerd wordt aan de hand van de ‘visitors journey’ en er oplossingen worden bedacht bij mogelijke verbeterpunten.

0 reacties

Wees de eerste die reageert op dit artikel!

Geef een reactie op dit artikel

Velden met een * zijn verplicht in te vullen. E-mailadressen worden nooit gepubliceerd op de website.