Onzekerheid in Brugge en Oostende nu Galeria procedure start om winkels te verkopen
De bekende warenhuisketen Galeria is gestart met de procedure voor verkoop de verkoop van Inno. Moederbedrijf Galeria richt zich op haar kernmarkt en start de procedure voor de verkoop van de iconische warenhuisketen Inno. Concrete onderhandelingen over de verkoop van INNO zijn nog niet gestart. Dit betekent dat voorlopig alles ongewijzigd blijft voor de medewerkers, partners en klanten van de 16 warenhuizen en inno.be.
INNO CEO Armin Devender ziet de toekomst met vertrouwen tegemoet: “INNO is gezond en klaar om een zelfstandige koers te varen. Onze strategische herpositionering van de afgelopen jaren heeft zijn doel bereikt. In boekjaar 2021-2022 realiseerde INNO een positieve EBITDA van meer dan 10 miljoen euro, en ook voor het net afgesloten boekjaar stevenen we af op een uitstekend resultaat.”
Over INNO
INNO is het enige warenhuis in België met een brede waaier aan premium- en mainstream merken. De keten maakt al bijna 125 jaar integraal deel uit van het retaillandschap van alle grote Belgische steden en is al generaties lang een bondgenoot van alle Belgen in hun dagelijkse leven. INNO is één van de belangrijkste Belgische merken, met een trouw klantenbestand dat blijft groeien. Met inno.be speelt INNO sinds voorjaar 2021 ook een hoofdrol op de online retailmarkt in België. INNO biedt de Belgen een omnichannelshoppingervaring waarbij online en offline winkelcomfort elkaar aanvullen en versterken. www.inno.be