Home > Nieuwe locatie en ambitieuze plannen voor event agency The Media House in Sint-Andries

Nieuwe locatie en ambitieuze plannen voor event agency The Media House in Sint-Andries

Geschreven op 8 maart 2024 om 09:01 door Mario De Wilde

Het Brugse full service event & marketing agency The Media House heeft een nieuwe uitvalsbasis gevonden in Sint-Andries. Het bedrijf kende de laatste jaren een sterke groei en is sinds dit jaar ook een van de vier preferred eventpartners van de Vlaamse overheid. Burgemeester Dirk De fauw huldigde het nieuwe kantoor in. “We zijn al lang geen kleine speler meer en ons nieuwe kantoor moet onze ambities verder kracht bij zetten”, stelt zaakvoerder Christopher Van Hemelryck-Bray.

Full service event- en marketing agency The Media House werd in 2011 opgericht door Christopher Van Hemelryck-Bray. De onderneming kende een sterke start en beleefde in 2017 een eerste hoogtepunt met een bekroning op de Benelux Event Awards: de bronzen trofee in de categorie Fairs & Exhibitions en het bedrijf wordt ook uitgeroepen tot ‘Rookie of The Year’. “Die erkenning kregen we voor de Exportbeurs in opdracht van Flanders Investment & Trade. We zijn er nog altijd bijzonder fier op”, vertelt Christopher.

Nadien volgen tal van andere projecten in binnen- en buitenland, gaande van beurzen tot B2B events. Zo mocht The Media House voor landschapsaannemer Krinkels een indrukwekkend verjaardagsfeest in Kasteel Hertoginnedal organiseren, lokte het in 2021 17.000 bezoekers naar de opening van Agrotopia en bracht het vorig jaar regeringsleiders van over heel Europa samen tijdens de North Sea Summit Ostend. “Zelfs tijdens de coronapandemie bleven we niet bij de pakken zitten. We organiseerden verschillende virtuele beurzen en tekenden de plannen voor het veilig heropenen van de winkelstraten in Oostende uit.”
Trouw aan Brugge
Vandaag heeft The Media House nog steeds de wind in de zeilen. Het kantoor is intussen de vaste eventpartner van Haven Oostende en opende recent met Golfbox ook een eerste hoogtechnologische indoorgolfsimulator in Brugge. “Het is een knap palmares, maar het is de verdienste van een sterk team rond me”, stelt Van Hemelryck. “Na corona zijn we gegroeid van twee naar zes vaste medewerkers, die allemaal ruime ervaring hebben in events en beurzen.”

Al die tijd is The Media House Brugge trouw gebleven. “Een bewuste keuze, want we zien dat het event- en congrestoerisme hier duidelijk in de lift zit en dat creëert heel wat opportuniteiten. Bovendien blijft de stad, ook in de internationale zakenwereld, tot de verbeelding spreken.” De voeling met Brugge wil Christopher in de toekomst dan ook niet verliezen. “Ondanks dat we ook in Brussel en Oostende kantoorfaciliteiten hebben, drong een verhuis zich op, omdat ons voormalig kantoor te klein geworden was. In de Gistelse Steenweg 465 vonden we uiteindelijk de nodige ruimte om onze groei te consolideren.”

Burgemeester Dirk De fauw had de eer om het nieuwe kantoor van The Media House in te huldigen. “Deze nieuwe vestiging van The Media House is niet alleen een hoogtepunt in hun eigen succesverhaal. Het is ook een teken van vertrouwen in onze stad en een erkenning van de vele mogelijkheden die Brugge te bieden heeft. Onze rijke geschiedenis, fascinerende architectuur, bruisende cultuur en de tot in de puntjes uitgeruste faciliteiten maken van Brugge de ideale bestemming voor evenementen van elke omvang”, aldus burgemeester Dirk De fauw.
Ambitieuze plannen voor de toekomst
De toekomst ziet er alvast rooskleurig uit voor The Media House. “We wonnen een aanbesteding van de Vlaamse Overheid, waardoor we ons twee jaar lang preferred eventpartner mogen noemen. Dat zal voor een vaste instroom aan opdrachten zorgen.” Daarnaast is Christopher met The Media House ook medebestuurder van Threedee.world, een Brugse start-up die in een virtuele wereld bedrijven en hun klanten bijeenbrengt via online seminars en beurzen. “Hybride evenementen hebben een enorm groeipotentieel, maar de eerste kaap die we nu moeten nemen is FTI Supernova, waar we ons idee bij een investeerderspubliek mogen pitchen. De ambitie is om 2 miljoen euro op te halen”, besluit Christopher Van Hemelryck-Bray.

 

0 reacties

Wees de eerste die reageert op dit artikel!

Geef een reactie op dit artikel

Velden met een * zijn verplicht in te vullen. E-mailadressen worden nooit gepubliceerd op de website.