Home > Niet echt leuk wonen deze dagen in de Steenbeekstraat in Jonkershove

Niet echt leuk wonen deze dagen in de Steenbeekstraat in Jonkershove

Geschreven op 8 december 2024 om 07:01 door Mario De Wilde

In de Steenbeekstraat in Jonkershove, deelgemeente van Houthulst is men reeds maanden bezig met rioleringswerken en de bouw van een pompstation. De Zuid-Torhoutstraat en het deel Steenbeekstraat tussen de Zuid-Torhoutstraat en de woningen vanaf het centrum van Jonkershove zijn reeds afgewerkt, behalve de eindlaag van de wegverharding. Momenteel wordt een gescheiden rioleringstelsel aangelegd in de Steenbeekstraat tussen het begin van het centrum van Jonkershove en de Vinkeniersstraat. Door de hevige regen van donderdagavond en nacht ontstonden grote waterplassen waar op een bepaalde plaats het water in de garage van een woning dreigde binnen te lopen. De bewoner belde de brandweer die ter plaatse kwam om een geul te maken zodat het overtollige water verder weg kon lopen.

Volgens burgemeester Jeroen Vandromme is er overleg geweest met de aannemer en zouden er tegen het weekend extra geulen worden gemaakt zodat het water beter kan wegstromen en wordt er waar veel modder aanwezig is, ook extra steenslag opgevoerd. Wegenwerken zijn altijd vervelend voor de bewoners, maar het resultaat zal achteraf vergeten zijn. Het is trouwens onmogelijk om dergelijke ingrijpende wegenis- en rioleringswerken enkel tijdens de zomermaanden uit te voeren.

0 reacties

Wees de eerste die reageert op dit artikel!

Geef een reactie op dit artikel

Velden met een * zijn verplicht in te vullen. E-mailadressen worden nooit gepubliceerd op de website.