Na de Droomfabriek volgen nu de Dromenjagers met helden Dominique en Julius Persoone
Het is wellicht geen toeval dat ixina en haar Brugse ambassadeurs Dominique en Julius Persoone elkaar perfect hebben gevonden in hun samenwerking. Samen delen ze een onstuitbare drive om alle dromen waar te maken en zoeken ze graag de grenzen op van durf en creativiteit. Het liefst zelfs ver weg van wat doorsnee en gewoontjes is. Ixina als Belgisch marktleider in keukens, Dominique en Julius als door Gault&Millau bekroonde chocolatiers.
Met het motto van ixina – ‘Ja aan je dromen’ – als inspirerende vonk lanceren ze nu samen de onlinereeks ‘ixina’s Droomjagers’. Hierin volgen de West-Vlaamse vader en zoon Persoone de kronkels van de eigen verbeelding en realiseren ze hun maffe-dromen bucketlist. Uiteraard op hun manier.
Domen zit in de genen
Een idee waarvan iedereen zegt: “Ben je nu helemaal gek geworden?” Het lijkt wel de motivatie van Dominique en Julius om dat dan zeker wel te proberen. Dromen én doen: het is een familietrekje geworden. “Een idee mag zot zijn, maar dat moet niet,” vindt Dominique. “Het belangrijkste is dat je het doorzet. Los van wat anderen denken of zeggen. Toen ik met
een machine kwam om chocolade te snuiven voor de Rolling Stones kreeg ik in het begin ook veel rollende ogen,” lacht Dominique.Julius ging dan weer op zoek naar een unieke wisselwerking tussen emotie en wetenschap. “Voor mij is een praline pas geslaagd als ze iets in je losmaakt wanneer je ze proeft,” vertelt Julius. “En die emotie moet ook iedereen kunnen ervaren.” Hij zette de daad bij het woord en ontwikkelde een nieuwe chocolade op basis van artificieel speeksel om mensen met keelkanker opnieuw te laten smaken. Ondertussen zijn Dominique en Julius allebei ronkende namen in de culinaire kringen, maar zetten ze zich ook voluit in voor het milieu, faire cacaoteelt (met eigen plantage) én de toekomst van chocolade. Of hoe dromen ook een wereldwijd succes kunnen worden…
Doe maar een goed zot
In de onlinereeks ‘ixina’s Dromenjagers’, omringd door een speciaal gecreëerd platform voor de ultieme beleving, mogen
Dominique en Julius zichzelf helemaal uitleven met hun eigen extravagante en avontuurlijke dromen. En dat doen ze in hun typische ongedwongen en amusante stijl (die zit ook duidelijk in de familie). Wat ze precies gaan doen, laten we de mensen liever zelf ontdekken. Maar we verklappen toch al een beetje. Verwacht je aan rock-’n-roll, vuur, verrassende kooktechnieken, een stevige portie sappige West-Vlaamse uitdrukkingen… En heel veel plezier voor de twee proefkonijnen en het kijkende publiek. Want Dominique en Julius denken niet alleen ‘Out of the box’, maar ook ‘Out of the kitchen’.
“Van iets dromen, dat is één ding. Dromen kunnen realiseren? Dat is nog iets anders. We zijn enorm dankbaar dat we deze kans kregen. Onze dromen bleken al snel ook behoorlijke challenges te zijn. De try-outs van de proeven in onze mancave leverden hilarische scènes op. Super geamuseerd. En in’t echt waren onze dromen trouwens nóg machtiger.
Vooral omdat we het konden realiseren met zo’n fantastische ploeg. Deze videoreeks heeft bovendien voor ongelooflijke vader-zoon momenten gezorgd”, aldus Dominique en Julius Persoone.
100% Persoone én 100% ixina
En dit ja-woord aan hun dromen past ook helemaal bij onze f ilosofie, vindt Isabelle Vermeir, Algemeen Directeur van ixina Belgium: “Dominique en Julius Persoone combineren durf en creativiteit. Hierdoor zorgt elke aflevering voor een unieke beleving, een beetje een ‘wild ride’ waar humor, uitdaging en plezier elkaar ontmoeten. Maar tegelijk vertolkt de reeks ook onze toewijding als keukenspecialist om de meest persoonlijke dromen waar te maken. Met expertise en vakmanschap.”
“De video’s zijn een goede mix van televisie en high-end reclame”, voegt regisseur van de videoreeks, Jeroen Willekens, er nog aan toe, “want toegegeven: als regisseur haat ik van die saaie publireportages. De geniale absurditeit van de dromen van Dominique en Julius maken dit geheel zo aanstekelijk. Zeker met die mancave als rode draad, waar we alles eerst konden uittesten. Dit bracht een waanzinnige humor met zich mee en liet ons toe de band tussen vader en zoon nog verder uit te spitten. Wat een chemie tussen die twee!? Ik moest de bal maar opgooien en Julius en Dominique kopten gewoon alles binnen.”
Dat smaakt naar meer
De hoogkwalitatieve contentreeks ‘ixinna’s Dromenjagers’ is één van de vele mooie verhalen die ixina met Dominique en
Julius Persoone schrijft. Ze zetten hierna de verrassende zoektocht samen verder naar hoe ze ook anderen hun droom kunnen verwezenlijken. Beginnende bij de keukendroom van Dominique en Julius, ontworpen door ixina, met de kenmerkende creatieve en functionele signatuur van beide chocolatiers. Wordt zeker vervolgd…!
Jij kijkt toch ook.
Vanaf komende maandag kan je op Het Nieuws van West-Vlaanderen aflevering één bekijken. Die heeft als titel ‘Chocomousse in de moshpit’. Volgen later nog
Aflevering 2 – Broodje smos in vrije val: 30-9
Aflevering 3 – Zeepkistenrace (gemaakt uit oud keukenmateriaal): 14/10
Aflevering 4 – Steak in resto Luchtballon: 28/10