Home > Marc Coucke investeert veel centjes in Het Witte Paard in Blankenberge

Marc Coucke investeert veel centjes in Het Witte Paard in Blankenberge

Geschreven op 15 juli 2021 om 10:05 door Mario De Wilde

Investeringsmaatschappij Alychlo NV van ondernemer Marc Coucke neemt een participatie van 49% in de bekende Vlaamse entertainmentgroep Het Witte Paard. De bijna iconische revuetempel in Blankenberge is al vier generaties lang een begrip in ons land. De voorbije jaren breidde de groep uit met vijf hotels, restaurants en twee theaterzalen. Nu kunnen Ben Van den Keybus en zijn vrouw Ann Fransen rekenen op een aanzienlijke investering van de Alychlo Holding, dat in een uitdagend post-covid tijdperk het geloof in kwalitatief, begeesterend Belgisch entertainment wil onderstrepen. “We zijn ervan overtuigd dat we met deze inbreng -en met respect voor de identiteit en de traditie- Het Witte Paard kunnen uitbouwen tot een variétébedrijf met internationale kwaliteit en uitstraling,” klinkt het bij beide partijen. “We zullen nóg meer mensen laten genieten van fantastische avonden en zorgen voor extra tewerkstelling in de sector.”

Het Witte Paard staat al sinds 1936 garant voor spektakel en amusement aan de Vlaamse Kust. De legendarische feestzaal in Blankenberge kent een indrukwekkende geschiedenis met een ongeziene plejade aan bekende Vlaamse artiesten en acteurs die er decennia lang op het podium stonden. De voorbije jaren evolueerde Het Witte Paard van het populaire volkstheater naar een programmatie met meer internationale allure. “We vieren dit jaar onze 85ste verjaardag,” zegt zaakvoerder Ben Van den Keybus. “Net voor de corona-pandemie kregen we elke zomer al meer dan 25.000 bezoekers over de vloer tijdens onze exclusieve dinershows. Nu kunnen we de draad opnieuw oppikken en met de steun van Alychlo zullen we na deze moeilijke periode voor onze sector zelfs exponentieel kunnen groeien.”

De Witte Paard Groep van de familie Van den Keybus blijft met 51 % wel hoofdaandeelhouder. De familie investeerde sinds 2008 in de vernieuwing van de accommodatie en de programmatie en in de uitbouw van extra horecafaciliteiten rond de showtempel. “Dat maakte alles meer rendabel, omdat we naast variété nu ook congressen en bedrijfsfeesten kunnen aanbieden. Dat allemaal blijven runnen is geen sinecure ,” weet Van den Keybus.

En dus zal de zakelijke expertise vanuit Alychlo het beleid van de huidige directie kunnen versterken en hen begeleiden naar ‘the next level’. De financiële inbreng moet de groep nog slagvaardiger maken in de productie van topkwalitatieve shows, waarmee het Witte Paard ook door het land gaat toeren naar diverse, nog nader te bepalen eventlocaties.

Investeren in Vlaamse cultuur, tewerkstelling en spraakmakende internationale acts
Alychlo blijft dus verder inzetten op Belgische bedrijven die voor veel mensen het verschil kunnen maken in de ontspanningssector. “Het Witte Paard is bijna een stuk Vlaams cultureel erfgoed, waar duizenden gezinnen in ons land legendarische avonden hebben meegemaakt. Het is fantastisch dat we dit op diverse niveaus met Alychlo mee een nieuwe dynamiek kunnen geven,” vindt Marc Coucke van Alychlo. Het Witte Paard (On Tour) moet nog meer families bereiken met een programmatie die een mix brengt van bekende Vlaamse artiesten en spraakmakende acts met internationale uitstraling.

2 reacties

Verslegers Christian
Geschreven op 2022-07-01 11:52:16
J’ai été volé de ma trousse de toilette et de médicaments le 21/6 à l’hôtel Cavalli de blankenberge. Le directeur m’a ignoré mais m’a dit d’aller porter plainte à la police, ce que j’ai fait. Selon les avocats de test achat, ce directeur ignore les articles 1952 à 1954 du code civil. Comptez vous réagir ? Christian Verslegers.
Stulens Peter
Geschreven op 2021-07-15 10:59:15
Hopelijk komt er na het corona tijdperk volgend jaar terug in de zomermaanden een zomershow Succes.

Geef een reactie op dit artikel

Velden met een * zijn verplicht in te vullen. E-mailadressen worden nooit gepubliceerd op de website.